verslag S.V. Capelle – ONI

S.V. Capelle speelde zaterdag op het Mandemakers Sportpark de eerste thuiswedstrijd van het nieuwe seizoen. Tegenstander was vv ONI uit het nabijgelegen ‘s-Gravenmoer. In de openingsfase waren er weinig kansen voor beide partijen. Na een kwartier brak Ferry Caron namens S.V. Capelle door en kwam hij alleen voor het ONI doel. Helaas ging zijn inzet over. Hierna nog een schietkans voor Sijmen Branderhorst, die naast ging. In de 30e minuut was het wel raak voor S.V. Capelle. Een vrije trap van Mark Klinkhamer werd mooi ingekopt door Sijmen Branderhorst en dus 1-0. Voor de rust nog een kans voor Jasper Verduijn, die zijn inzet gered zag worden door de ONI doelman. Kort hierna nog een lob van nieuweling Tresor Mbiavanga, die net niet in het doel belandde.

Na de rust waren de betere kansen voor Capelle, maar kwam het in 67e minuut wel goed weg toen een inzet van ONI op de lat van het Capelle doel belandde. In de 82e minuut breidde Capelle de voorsprong uit tot 2-0 via een schot van Vicente Ndongala. Dit werd ook de eindstand, waardoor Capelle de eerste overwinning van het nieuwe seizoen behaalde. Komende zaterdag mag het in Everdingen op bezoek bij SC Everstein.

za 26-9-2020: S.V. Capelle – ONI 2-0 (1-0)
30) 1-0 Sijmen Branderhorst
82) 2-0 Vicente Ndongala

foto’s: Marcel Wagemakers