verslag S.V. Capelle – Sparta’30

S.V. Capelle ontving zaterdag op het eigen Mandemakers Sportpark Sparta’30. Na 7 minuten de eerste Capelle kans: Raman Morad maakte een actie, waarna de bal bij Davey van Balkom belandde. De inzet van de laatste werd gepakt door de Sparta’30 doelman. Aan de andere kant van het veld even later een vrije kopkans voor Sparta’30, maar deze werd onschadelijke gemaakt door Capelle keeper Erik Kuijsten. In de 17e minuut was het wel raak voor de Andelnaren. Een aanval over links werd gevolgd door een voorzet, waarna Mike Jansen de 0-1 kon binnen werken. Kort hierna was het echter al weer 1-1: een strakke voorzet van Ate Zijlmans werd van dichtbij ingekopt door Davey van Balkom. Even later nog een kans voor Capelle: via Alfonso Ndongala werd Raman Morad in stelling gebracht. Deze zag zijn schot net naast gaan. Halverwege de eerste helft kwamen de bezoekers weer op voorsprong: slordig verdedigen van S.V. Capelle werd afgestraft door Mike Jansen, die de 1-2 op het scorebord schoot. S.V. Capelle was de organisatie kwijt en Sparta’30 kreeg nog enkele kansen, maar het duurde tot de 38e minuut voordat de voorsprong werd uitgebreid. Mike Jansen profiteerde van balverlies aan Capelle zijde en schoot de bal knap binnen: een zuivere hattrick van deze speler en dus 1-3. Gelukkig voor Capelle kon het kort voor rust nog wat terug doen: een schot van Raman Morad werd door de Sparta’30 doelman geblokt en uit de rebound kon Ate Zijmans de 2-3 binnen schieten.

cimg4556

cimg4561

cimg4565

cimg4566

Na de rust een beter S.V. Capelle, maar tot grote kansen leidde dat in eerste instantie niet. In de 60e minuut zag Ate Zijlmans een schot net naast gaan. Twintig minuten voor tijd een corner van Ate Zijlmans, die goed werd binnen gekopt door Sijmen Branderhorst en dus 3-3. Meteen hierna kon Davey van Balkom i.v.m. twee maal geel van het veld af. Ondanks het ondertal bleef S.V. Capelle de betere partij. Het kreeg een goede kopkans via Arnold van Pelt, die naast ging. In de 85e minuut een schot van Ate Zijlmans binnen de 16 meter, waarbij scheidsrechter Molenaar hands constateerde van Sparta’30 speler Jansen. Deze kreeg rood en S.V. Capelle mocht een penalty nemen. Ate Zijlmans nam deze, maar helaas voor Capelle belandde deze op de paal. De stand bleef 3-3 en dat was gezien de hele wedstrijd een terechte uitslag. S.V. Capelle blijft ongeslagen en mag komende zaterdag naar Gorinchem voor de lastige wedstrijd tegen nummer 2 SVW, die in goede vorm zijn: NOAD’32 werd zaterdag door SVW met maar liefst 0-7 verslagen.

za 24-9-2016: S.V. Capelle – Sparta’30 3-3 (2-3)
17) 0-1 Mike Jansen
19) 1-1 Davey van Balkom
25) 1-2 Mike Jansen