verslag S.V. Capelle – SSC’55

S.V. Capelle speelde zaterdag op het Mandemakers Sportpark de derby tegen SSC’55. SSC’55 was in goede vorm naar Capelle gekomen: de laatste 4 wedstrijden werden gewonnen, waardoor ze opgeklommen waren naar de 3e plaats in 3D. S.V. Capelle begon vandaag als nummer 5 en moest winnen om aansluiting te houden met de subtop. In het begin van de wedstrijd nam SSC’55 het initiatief: het kreeg binnen korte tijd enkele hoekschoppen. Hieruit was met name Emanuel Nsita gevaarlijk: deze raakte met zijn inzet de paal van het Capelle doel. Gaandeweg werd S.V. Capelle gevaarlijker. Zo ging een vrije trap van Jurgen Bakkers net over het SSC’55 doel heen en kreeg Jurgen van Selst een goede kopkans, die naast ging. Even later volgde nog een actie van Van Selst, maar het schot was niet doeltreffend. Aan de andere kant van het veld kopte Erwin van den Hoven vanuit een vrije trap goed in, maar Capelle keeper Dennis van Turnhout redde deze inzet op mooie wijze. In de 38e minuut volgde de voorsprong voor S.V. Capelle. Uit een corner van Isak Dedic raakte Sijmen Branderhorst met een mooie voetbeweging de bal, waarna deze met een boog in het SSC’55 doel belandde: 1-0. Enkele minuten later nog een goede kans voor Sijmen Branderhorst, maar deze keer ging zijn inzet net naast.

dsc_0660

dsc_0680

dsc_0712

dsc_0719

dsc_0721

dsc_0724

dsc_0734

dsc_0747

Na de hervatting had S.V. Capelle het betere van het spel, maar tot grote mogelijkheden leidde dit in eerste instantie niet. SSC’55 was in de 58e minuut gevaarlijk met een kopbal van Erwin van den Hoven, die over het Capelle doel ging. Enkele minuten later kreeg Alfonso Ndongala namens S.V. Capelle een goede kans, maar zijn inzet ging voorlangs. Kort hierna nog een nog een goede mogelijkheid voor Jurgen van Selst, maar zijn lob werd onschadelijk gemaakt door SSC’55 doelman Timo Appels. S.V. Capelle verzuimde dus de voorsprong te vergroten, waardoor het tot de slotfase spannend bleef. SSC’55 kreeg kort voor tijd nog een grote kans via Erwin van den Hoven, maar deze had pech met zijn inzet op de paal. De laatste kans was voor S.V. Capelle: de ingevallen Corry Ndongala had een mooie actie, kwam alleen vrij voor het SSC’55 doel, maar zag zijn lob over gaan. De stand bleef dus 1-0, waardoor S.V. Capelle weer aansluiting vond met de subtop van 3D. Over 2 weken voetbalt S.V. Capelle weer voor de competitie: dan volgt de lastige uitwedstrijd tegen de nummer twee Sleeuwijk.

za 12-11-2016: S.V. Capelle – SSC’55 1-0 (1-0)
38) 1-0 Sijmen Branderhorst

dsc_0759

dsc_0775