verslag S.V. Capelle – Streefkerk

S.V. Capelle speelde zaterdag in de eerste ronde van de nacompetitie thuis tegen Streefkerk. Deze vereniging uit de Alblasserwaard behaalde in 3C een periodetitel. In de openingsfase kreeg Streefkerk twee kopkansen, maar die gingen beide naast. Aan de andere kant van het veld had Capelle later in de eerste helft een mooie aanval. Via Vedad Hadzic belandde de bal bij Stefan Zopfi. De laatste zag zijn inzet over het Streefkerk doel gaan. In de 32e minuut een grote kans voor S.V. Capelle. Ralf Knops gaf voor en Vedad Hadzic kon van dichtbij vrij inkoppen. Helaas voor Capelle ging zijn kopbal over. Kort voor rust kregen zowel Capelle als Streefkerk nog een kopkans, maar die gingen naast.

Kort na de rust een schot van Vedad Hadzic, maar Streefkerk doelman Bouke de Jong pakte dit goed. Even later een goede kans voor Streefkerk. De aanvaller kapte zichzelf vrij en schoot van dichtbij op het Capelle doel. Gelukkig voor Capelle stond doelman Erik Kuijsten goed in de hoek opgesteld en dus geen treffer voor de bezoekers. In de 64e minuut werd Serhan Eyupoglu in stelling gebracht door Justin van Ark. Het schot van dichtbij werd echter gepakt door de Streefkerk doelman. Enkele minuten later volgde toch de voorsprong voor Capelle. Een vrije trap van Vedad Hadzic werd bij de 2e paal ingekopt door Serhan Eyupoglu. Deze inzet viel op de lat van het Streefkerk doel, maar uit de rebound kon Jurgen van Selst toch nog de 1-0 binnenwerken. Kort hierna nog een aardige mogelijkheid voor Capelle. De ingevallen Davey van Balkom gaf voor en Raman Morad kopte net over. In de 81e minuut besliste S.V. Capelle de wedstrijd: een mooie combinatie van Serhan Eyupoglu en Jurgen van Selst werd afgerond door de laatste. Beheerst werd de 2-0 in de rechterhoek binnen geschoten. In de slotfase kwam de voorsprong van Capelle niet meer in gevaar en dit betekende dat S.V. Capelle door is naar de 2e ronde van de nacompetitie. Hier wacht dan een oude bekende: S.V. Meerkerk. Deze eindigden afgelopen seizoen als 13e in 2F en versloegen zaterdag na 1-1 en verlenging SSC’55 via strafschoppen. Zaterdag wordt om 14.30 uur afgetrapt in Meerkerk.

za 2-6-2018: S.V. Capelle – Streefkerk 2-0 (0-0)
67) 1-0 Jurgen van Selst
81) 2-0 Jurgen van Selst

foto’s: Marcel Wagemakers