verslag S.V. Capelle VR – GDC VR (3-3)

De tweede thuiswedstrijd van de competitie tegen GDC. Er moest beter gespeeld worden als vorige week, want die ging verloren. Dus vanaf de aftrap druk zetten naar voren op de helft van GDC en daar de bal veroveren om snel te kunnen scoren. We creëerden ook kansen om op voorsprong te komen, maar we waren niet alert genoeg. Bij een uitval van GDC werd de bal voorgegeven en ongelukkig verwerkt in eigen doel 0-1. Dat was een tegenvaller, maar het was snel 1-1 door goed doorgaan van Romy in de 15e minuut. Vanaf dat moment bleven er kansen komen voor alle twee de kanten. GDC maakte daar het eerste gebruik van: 1-2 met de rust.

In de rust aangegeven om de duels aan te gaan om meer balbezit te krijgen en dat gebeurde ook. De bal werd op het middenveld veroverd en werd gelijk doorgespeeld naar de spits. Die maakte het goed af: in de 50e minuut de gelijkmaker 2-2. We kregen meer balbezit op het middenveld, maar moesten wel alert blijven. Via een goed opgezette aanval, die mooi werd afgerond, werd het in de 75e minuut 3-2. Ik denk dat de speelsters dachten dat de winst binnen was, maar na slordig ingrijpen achterin stond het in de 80e minuut weer gelijk: 3-3. De uitslag is teleurstellend, want we hebben de winst weggegeven. Jammer en de volgende keer beter bij de les blijven tot einde wedstrijd. De volgende wedstrijd gaan we er met z`n allen weer voor. Dat is uit naar Jan van Arckel.

Succes dames!

Johan Luijten