verslag S.V. Capelle VR – NOAD’32 VR (3-0)

Vandaag thuis tegen NOAD 32: net als vorige week ook een ploeg, die mee bovenin staat. Vorige week waren we de betere, maar het gaat nog steeds om scoren. En dat zat er vandaag wel in. We startten goed aan de wedstrijd: er werd gelijk strijd geleverd bij balverlies. Proberen gelijk balbezit terug te veroveren en dat wil ik ook zien. Daardoor werden er goede aanvallen gecreëerd. Er stond een goede keepster in het doel van NOAD, maar het was van onze kant ook te gehaast. Daardoor kon NOAD ook af en toe gevaarlijk worden. Maar bij ons stond ook een kanjer in het doel. In de 20e minuut een goede aanval waar de NOAD keepster geen antwoord op had: 1-0 Dat bleef het tot aan de rust.

In de rust aangegeven niet dezelfde fout te maken als vorige week. Blijf dicht bij elkaar spelen en dat werkte goed, want dan kan je de bal makkelijker in de ploeg houden. Door snel druk te zetten gaf NOAD’32 achterin een foute terugspeelbal en daar konden we van profiteren: 2-0. Het spel golfde wat op en neer, want NOAD wilde terug in de wedstrijd komen door te scoren en ze kregen ook kansen, maar bij ons stond de verdediging met keeper op de goede plaats. Daar konden wij onderuit voetballen: bij een uitval maakten we de 3-0. Het laatste kwartier was zwaar. Er zaten enkele speelsters doorheen, maar dan stond daar nog een keeper, die de nul vast wilde houden. Ik heb het al meer gezegd: als je zo met elkaar omgaat da’s toppie. Proficiat Dames! Zo moeten we samenwerken naar de volgende wedstrijd en dat is 9 december naar Wilhelmina’26 om 12.00 uur.

SUCCES DAMES

Johan Luijten