verslag S.V. Capelle – Vuren

S.V. Capelle speelde zaterdag op het eigen Mandemakers Sportpark tegen Vuren. Vooraf werd scheidsrechter Dink de Witte in het zonnetje gezet i.v.m. de “week van de scheidsrechter”. S.V. Capelle begon goed aan de wedstrijd. In de 8e minuut een grote kans voor Capelle: een inzet van Tygo de Jong werd gered door de Vuren doelman en uit de afvallende bal ging een omhaal van Ate Zijlmans net over. Enkele minuten later was het wel raak voor Capelle: een vrije trap van Ate Zijlmans werd ingekopt door Roy van Delft en dus 1-0. Halverwege de eerste helft werd het 2-0: Vicente Ndongala brak door en schoof de bal op mooie wijze in de rechterhoek van het Vuren doel. Kort hierna een aardige kans voor Vuren, maar deze werd gered door Capelle doelman Remon van Rijswijk. Aan de andere kant van het veld kreeg Tygo de Jong een kopkans, maar deze zag zijn inzet naast gaan.

Kort na de rust kwam S.V. Capelle op 3-0. Een inzet van Tygo de Jong werd in eerste instantie gered, maar uit de rebound wist Roy van Delft zijn tweede van deze middag te scoren. Even later had Capelle pech met een inzet van Ate Zijlmans, die op de onderkant van de lat belandde. Gaandeweg nam Vuren hierna meer initiatief en begon Capelle slordiger te voetballen. Een onnodige overtreding van Capelle leidde tot een penalty van Vuren, die benut werd door Bart Muilenburg: 3-1. Capelle had hierna nog kans op de 4-1 via Tygo de Jong, maar zijn inzet werd van de lijn gehaald. Het was echter Vuren dat in de 77e minuut op 3-2 kwam via opnieuw Bart Muilenburg. Enkele minuten later leidde een mooie vrije trap van Bas van der Vliet tot de gelijkmaker: 3-3. Kort voor tijd kreeg Capelle nog een grote kans op de 4-3, maar hierbij redde de Vuren doelman goed en dus bleef het gelijk. Onnodig puntenverlies voor Capelle gezien de 3-0 voorsprong, waarbij Vuren in de tweede helft profiteerde van slordig verdedigen aan Capelle zijde. Komende zaterdag gaat S.V. Capelle in Tilburg op bezoek bij Merlijn.

za 12-10-2019: S.V. Capelle – Vuren 3-3 (2-0)
13) 1-0 Roy van Delft
21) 2-0 Vicente Ndongala
50) 3-0 Roy van Delft