verslag S.V. Capelle – WIllem II

S.V. Capelle ontving zaterdag op het Mandemakers Sportpark het Tilburgse Willem II. De wedstrijd begon met een laagstaande zon, maar gaandeweg veranderde het weer en wisselden regen en hagel elkaar af. Capelle begon goed aan de wedstrijd en dacht in de eerste minuut al op 1-0 te komen. Een voorzet van Isak Dedic belandde bij Quinten van Caem, die de bal op de onderkant van de lat kopte. Davey van Balkom bracht uit de rebound de bal achter lijn, maar hierbij was sprake van hands en dus geen doelpunt. Enkele minuten later een schot van Isak Dedic dat net naast het Willem II doel ging. Na een kwartier binnen korte tijd twee kansen voor de Tilburgers. Eerst brak de Willem II spits door en moest Capelle keeper Dennis van Turnhout redding brengen. Ook Sijmen Branderhorst moest even later ingrijpen om een gevaarlijk moment voor het Capelle doel te voorkomen. Aan de andere kant van het veld halverwege de eerste helft een kans voor S.V. Capelle via Quinten van Caem, maar deze zag zijn inzet net naast gaan. Kort hierna kwam S.V. Capelle toch op voorsprong. Via een mooi afstandsschot van Stefan Zopfi, dat via de onderkant lat in het Willem II doel belandde, werd het 1-0. Kort voor rust kreeg Capelle nog kansen via Davey van Balkom en Serhan Eyupoglu, maar deze wisten het net niet te vinden.

DSCN2171

DSCN2174

DSCN2176

DSCN2177

DSCN2178

DSCN2187

DSCN2190

Na de hervatting gebeurde er in eerste instantie weinig voor beide doelen. In de 56e minuut kwam S.V. Capelle met 10 man te staan nadat Sijmen Branderhorst met rood van het veld moest na zijn tweede gele kaart. Willem II zette hierop aan en ging op zoek naar de gelijkmaker. Er volgden enkele kansen voor de bezoekers. De grootste was een kans voor open doel, maar gelukkig voor Capelle werd deze niet benut en ging de inzet 5 meter naast het doel. Ook moest Capelle keeper Van Turnhout enkele malen in actie komen. Aan de andere kant van het veld kreeg Capelle ook nog mogelijkheden, maar het bleef spannend tot het einde. Uiteindelijk wist S.V. Capelle de 1-0 over de streep te trekken. Qua voetbal was het een matige wedstrijd, maar door veel inzet werden in deze laatste wedstrijd voor de winterstop toch weer de drie punten binnengehaald. S.V. Capelle gaat als nummer twee van 3D de winterstop in. Op zaterdag 27 januari speelt het weer voor de competitie en wel in Dongen tegen Olympia’60. Op zaterdag 13 januari en zaterdag 20 januari wordt om 14.30 uur thuis geoefend tegen respectievelijk Nieuwkuijk en SVW.

za 16-12-2017: S.V. Capelle – Willem II 1-0 (1-0)
25) 1-0 Stefan Zopfi

DSCN2193

DSCN2194