verslag S.V. Capelle – Zuilichem

S.V. Capelle voetbalde zaterdag op het Mandemakers Sportpark tegen Zuilichem. S.V. Capelle begon goed aan de wedstrijd. Al vroeg in de wedstrijd kwam S.V. Capelle op voorsprong. In de 5e minuut nam Ate Zijlmans een corner, die ingekopt werd door Arnold van Pelt: 1-0. Hierna nog kansen voor Capelle via Jurgen van Selst, Sijmen Branderhorst en Isak Dedic, maar deze wisten het net niet te vinden. Het was echter Zuilichem dat in de 39e minuut op gelijke hoogte kwam. Bij een corner werd niet goed verdedigd door S.V. Capelle, waardoor de geheel vrijstaande Rob Bouman de 1-1 kon binnen werken. Kort hierna een goede kans voor Capelle via Alfonso Ndongala, maar deze schoot net naast. In de 44e minuut was het wel raak voor S.V. Capelle. Een matige uittrap van de Zuilichem doelman werd door Raman Morad doorgekopt naar Jurgen van Selst, die hierdoor alleen voor het Zuilichem doel kwam en de 2-1 aantekende.

cimg4725

cimg4730

cimg4738

cimg4739

Na de rust kwam Zuilichem al snel weer gelijk. Michel Kooyman kreeg alle ruimte voor een actie en schoot van 20 meter de 2-2 binnen. Hierna kreeg S.V. Capelle nog kansen via Raman Morad, Jurgen van Selst en Arnold van Pelt, maar deze waren niet doeltreffend. Het laatste half uur was van beide kanten matig. S.V. Capelle wist niet meer gevaarlijk te worden, terwijl Zuilichem loerde op de counter via de snelle Michel Kooyman. In de blessuretijd werd de laatste niet goed verdedigd: eenvoudig passeerde hij een aantal Capelle spelers, waarna hij de 2-3 eindstand op het scorebord schoot. Komende zaterdag speelt S.V. Capelle de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop uit bij middenmoter Asperen. Een overwinning is dan noodzakelijk om toch nog met een goed gevoel de winterstop in te gaan, maar dit zal niet eenvoudig zijn: Asperen is thuis nog ongeslagen.

za 3-12-2016: S.V. Capelle – Zuilichem 2-3 (2-1)
05) 1-0 Arnold van Pelt
39) 1-1 Rob Bouman
44) 2-1 Jurgen van Selst