verslag Sleeuwijk – S.V. Capelle

Na het vrije inhaalweekend mocht S.V. Capelle zaterdag weer aantreden voor de competitie in 3D. Het ging op bezoek bij Sleeuwijk, de nummer twee van 3D. Vrijwel meteen na de aftrap een grote kans voor S.V. Capelle, waarbij de inzet van Alfonso Ndongala van de lijn werd gered. Een minuut later nog een kans voor Alfonso: deze keer ging zijn schot naast. Het was echter Sleeuwijk dat in de 3e minuut op voorsprong kwam: via een kopbal zorgde Cor Jan Slinger voor de 1-0. Enkele minuten daarna was de Capelle defensie niet attent bij een aanval van Sleeuwijk. Een voorzet van Sleeuwijk werd bij de 2e paal terug gekopt naar Michiel Marinissen, die geheel vrij stond en eenvoudig de 2-0 kon binnen werken. Even later nog een gevaarlijk schot van Sleeuwijk, maar dit werd onschadelijk gemaakt door Capelle keeper Dennis van Turnhout. Hierna een fase met weinig kansen voor beide doelen. Tien minuten voor rust veranderde dit: Jurgen van Selst kwam twee maal gevaarlijk voor het Sleeuwijk doel. Bij zijn eerste kans ging de lob over en bij de twee mogelijkheid redde de Sleeuwijk doelman. Op slag van rust was het echter Sleeuwijk dat de voorsprong verder vergrootte: Michiel Marinissen werd niet goed verdedigd en zette na een solo met een mooi schot Sleeuwijk op 3-0.

dscn7545

dscn7561

dscn7564

Na de rust deed S.V. Capelle in de 51e minuut wat terug. Een voorzet van Johan Rosenbrand werd goed ingekopt door Raman Morad en dit betekende de 3-1. S.V. Capelle was echter niet in staat de aansluitingstreffer te maken: pas in de slotfase kreeg het nog enkele kansen, maar deze gingen naast. Sleeuwijk kon hierdoor eenvoudig de wedstrijd uit voetballen en behaalde een terechte overwinning. Komende zaterdag speelt S.V. Capelle op het eigen Mandemakers Sportpark thuis tegen de nummer 12 Zuilichem.

za 26-11-2016: Sleeuwijk – S.V. Capelle 3-1 (3-0)
03) 1-0 Cor Jan Slinger
07) 2-0 Michiel Marinissen
43) 3-0 Michiel Marinissen