verslag Sleeuwijk – S.V. Capelle

S.V. Capelle ging de eerste competitiewedstrijd na de winterstop op bezoek bij Sleeuwijk. Al na 3 minuten de voorsprong voor S.V. Capelle. Capelle doelman Erik Kuijsten trapte een bal diep, waarna Jurgen van Selst de Sleeuwijk defensie te slim af was en de 0-1 kon binnenwerken. Enkele minuten later een gevaarlijke Sleeuwijk aanval. Arnold van Pelt maakte deze onschadelijk en kopte de inzet uit het Capelle doel. In de 10e minuut breidde Capelle de voorsprong uit. Jurgen Bakkers had een mooie actie en schoot de 0-2 op het scorebord. Kort hierna, na 14 minuten, werd het nog mooier voor Capelle: een lange bal van Dennis Snijders werd doorgekopt door Stefan Zopfi. Hierna belandde de bal bij Ate Zijlmans, die op schitterende wijze de 0-3 binnen schoot. Een minuut later deed Sleeuwijk echter wat terug: bij een vrije trap van Sleeuwijk was Capelle niet attent en Johnny Schouten profiteerde hiervan en bracht Sleeuwijk op 1-3. Na 28 minuten maakte Sleeuwijk de aansluitingstreffer: via Niels den Haan werd het 2-3. Enkele minuten later een gevaarlijke vrije trap van Sleeuwijk, die net naast ging. S.V. Capelle had in de 42e minuut pech toen een kopbal van Jurgen van Selst op de lat van het Sleeuwijk doel belandde. Op slag van rust nog een gevaarlijke Capelle aanval, waarbij Jory Broeders binnen de 16 meter gevloerd werd door de Sleeuwijk doelman. Jurgen van Selst schoot via de penalty de 2-4 binnen.

Sleeuwijk - S.V. Capelle

Na de rust een fase met een duidelijk veldoverwicht voor Sleeuwijk, waarbij de Capelle verdediging diverse malen in actie moest komen. In de 54e minuut een goede Sleeuwijk aanval, waarna een voorzet voor het Capelle doel volgde. Capelle verdediger Antoine Pruijssers werd met een overtreding ten val gebracht, waardoor Sleeuwijk aanvaller Niels den Haan eenvoudig kon scoren. Tot verbazing van iedereen floot scheidsrechter Simon echter niet voor een overtreding en stond de 3-4 op het scorebord. S.V. Capelle had kort hierna nog een gevaarlijke aanval, waarbij Jurgen van Selst zijn inzet voorlangs zag gaan. In de 60e minuut profiteerde Sleeuwijk invaller Eddy Wijtvliet van slordig verdedigen door Capelle en van dichtbij bracht hij de stand op 4-4. In de slotfase hadden beide ploegen goede kansen, waarbij Capelle pech had met een schot op de lat. Het was echter Sleeuwijk dat in blessuretijd de overwinning binnensleepte: via Ruben Siland werd het 5-4. S.V. Capelle had vandaag zeker de arbitrage niet mee, maar mag het zichzelf ook aanrekenen dat het onnodig een riante voorsprong weg gaf. Komende zaterdag ontvangt S.V. Capelle op het eigen Mandemakers Sportpark de nummer 6 van 3D Woudrichem.

za 23-1-2016: Sleeuwijk – S.V. Capelle 5-4 (2-4)
03) 0-1 Jurgen van Selst
10) 0-2 Jurgen Bakkers
14) 0-3 Ate Zijlmans