verslag Sparta’30 – S.V. Capelle

S.V. Capelle ging zaterdag in Andel op bezoek bij Sparta’30. Na 15 minuten een corner van Capelle via Ate Zijlmans, die ingekopt werd door Arnold van Pelt. Sparta’30 speler Bertil van Bergeijk sloeg deze inzet uit het doel, waarna scheidsrechter Van der Zwan dit bestrafte met geel en een penalty. Jurgen van Selst schoot deze namens S.V. Capelle binnen en dus 0-1. Halverwege de eerste helft een mooie vrije trap van Ate Zijlmans, die net naast het Sparta’30 doel ging. Kort hierna nog een schot van Raman Morad, die de bal rechtstreeks uit de lucht nam en de lat van het Sparta’30 doel raakte. Hierna een mindere fase van S.V. Capelle. Capelle keeper Erik Kuijsten moest twee maal ingrijpen en hield zijn doel schoon.

CIMG4867

CIMG4870

CIMG4873

CIMG4877

Na de hervatting had Capelle weer het betere van het spel. Het kreeg kansen via Davey van Balkom en Ate Zijlmans, maar deze wisten het net niet te vinden. In de 71e minuut breidde S.V. Capelle de voorsprong uit via een mooie aanval. Ate Zijlmans zette voor en Jurgen van Selst kopte de 0-2 binnen. In de slotfase kregen beide partijen nog mogelijkheden, maar het bleef 0-2. Door deze belangrijke overwinning klom S.V. Capelle op naar de 4e plaats in 3D. Het is nu enkele weken vrij van competitieverplichtingen. Op zaterdag 18 maart volgt dan in Gorinchem de wedstrijd tegen de nummer laatst Unitas.

za 18-2-2017: Sparta’30 – S.V. Capelle 0-2 (0-1)
15) 0-1 Jurgen van Selst
71) 0-2 Jurgen van Selst

CIMG4880