verslag Sparta’30 – S.V. Capelle

S.V. Capelle ging zaterdag op bezoek bij Sparta’30 in Andel. Capelle begon goed aan de wedstrijd en kreeg in de openingsfase enkele kansen. Zo had Jory Broeders een mooi afstandsschot dat net naast ging. Even later een goede actie van Isak Dedic, waarbij hij Davey van Balkom in stelling bracht. De laatste zag zijn schot geblokt worden. In de 15e minuut een voorzet van Ate Zijlmans op Johan Rosenbrand, die bij de 2e paal zijn schot tegen de lat van het Sparta’30 doel zag gaan. Kort hierna een goed schot van Arnold van Pelt, maar dit werd gepakt door de Sparta’30 doelman. Halverwege de eerste helft nam Sparta’30 meer initiatief. Een snelle counter resulteerde in een grote kans voor de Andelnaren, waarbij Capelle geluk had dat de inzet tegen de lat ging. Capelle had in de 31e minuut pech dat een goed schot van Stefan Zopfi via de lat uit het doel getikt werd door de Sparta’30 doelman. Kort hierna kwamen de gastheren op voorsprong. S.V. Capelle verdedigde slecht en Anrico Visser profiteerde hiervan en schoot Sparta’30 naar de 1-0.

Sparta'30 - S.V. Capelle

Na de hervatting probeerde S.V. Capelle de gelijkmaker af te dwingen. Het kreeg enkele schietkansen, maar deze werden gepakt door de Sparta’30 doelman. Aan de andere kant van het veld moest Capelle keeper Kuijsten in de 64e minuut een gevaarlijke aanval van Sparta’30 onschadelijk maken. In de slotfase kon Capelle weinig kansen meer creëren en was het Sparta’30 dat in de 90e minuut via Jan de Fijter de eindstand bepaalde op 2-0. Komende zaterdag ontvangt S.V. Capelle op het eigen Mandemakers Sportpark de nummer 3 van 3D DIA. Een overwinning is voor Capelle dan noodzakelijk om de positie in de middenmoot van 3D weer te verstevigen.

za 5-3-2016: Sparta’30 – S.V. Capelle 2-0 (1-0)
34) 1-0 Anrico Visser
90) 2-0 Jan de Fijter

Sparta'30 - S.V. Capelle