verslag SSC’55 – S.V. Capelle

S.V. Capelle ging zaterdag naar de Vrijhoeve voor de derby tegen SSC’55. Na 14 minuten een aanval van Capelle, waarbij de voorzet van Jory Broeders werd ingekopt door Jurgen van Selst. Deze werd echter afgevlagd vanwege buitenspel. Even later een mooi schot van Sijmen Branderhorst dat maar net over het SSC’55 doel ging. In de 30e minuut twee gevaarlijke momenten voor het Capelle doel: eerst moest Capelle keeper Erik Kuijsten redding brengen op een vrije trap van Kevin Knippels en uit de corner hierna werd net naast het Capelle doel gekopt. Hierna weer een fase met een duidelijk beter S.V. Capelle. Jory Broeders en Davey van Balkom kregen kansen, maar wisten het doel niet te vinden. Dit veranderde in de 40e minuut: Robin Aerts gaf een voorzet op Jurgen van Selst, die deze binnen kopte. Deze inzet werd nog gepareerd door SSC’55 doelman Steenbeek, maar uit de rebound kon Davey van Balkom de 0-1 binnen werken. Kort voor rust kreeg Ate Zijlmans namens Capelle nog een goede kans, maar deze zag zijn inzet naast gaan.

CIMG5081

CIMG5096

CIMG5097

CIMG5098

CIMG5100

CIMG5106

Na de rust een fase met weinig kansen. Halverwege de 2e helft nam S.V. Capelle meer initiatief. In de 72e minuut gaf Robin Aerts de bal voor, waarna Jurgen van Selst bij de 2e paal terug kopte op Davey van Balkom, die met een kopbal de 0-2 op het scorebord zette. Even later zag Ate Zijlmans zijn schot voorlangs gaan. Kort hierna leek de spanning in de wedstrijd terug te komen: SSC’55 kreeg een corner, waaruit Frank ter Schiphorst, die geheel vrij stond, eenvoudig de 1-2 kon binnen koppen. Drie minuten later had Capelle echter al weer een veilige marge nadat Davey van Balkom met nog een kopbal Capelle naar de 1-3 bracht. In de slotfase kreeg Davey van Balkom nog twee goede kansen, maar de 1-3 bleef staan. Een verdiende overwinning voor S.V. Capelle dat zich hiermee revancheerde voor de matige wedstrijd tegen Leerdam Sport een week eerder. Door deze overwinning en de resultaten op de overige velden heeft S.V. Capelle nog een kans op deelname aan de nacompetitie, maar zal het dan de 3 laatste wedstrijden moeten winnen. Dit zal gezien de komende tegenstanders echter niet eenvoudig zijn. Zaterdag komt allereerst de nummer twee Sleeuwijk bij S.V. Capelle op bezoek.

za 22-4-2017: SSC’55 – S.V. Capelle 1-3 (0-1)
40) 0-1 Davey van Balkom
72) 0-2 Davey van Balkom
79) 1-2 Frank ter Schiphorst