verslag SVW – S.V. Capelle

S.V. Capelle ging zaterdag naar Gorinchem voor de wedstrijd tegen de nummer 2 van 3D SVW. Na 8 minuten de eerste kans voor de gastheren: oud-FC Dordrecht voetballer Johan Versluis nam een goede vrije trap, maar gelukkig voor Capelle belandde deze op de lat van het Capelle doel. Het was echter S.V. Capelle dat halverwege de eerste helft op voorsprong kwam. Alfonso Ndongala profiteerde van een verdedigingsfout van SVW en schoot de 0-1 binnen. S.V. Capelle verdedigde de voorsprong hierna goed tot kort voor rust. In de 44e minuut werd voor een overtreding op S.V. Capelle speler Arnold van Pelt niet gefloten. Vrijwel meteen hierna kreeg SVW wel een vrije trap, die uiteindelijk belandde bij Ahmed Kelifa, die de 1-1 binnen werkte. S.V. Capelle lette vervolgens na de aftrap niet op en leed onnodig balverlies. Ahmed Kelifa profiteerde hiervan en schoot met een mooi schot SVW naar een 2-1 voorsprong.

cimg4583

cimg4591

cimg4593

cimg4594

Kort na rust een gevaarlijke SVW aanval, waarbij Capelle keeper Erik Kuijsten een kopbal van SVW onschadelijk moest maken. Aan de andere kant van het veld ging een omhaal van Arnold van Pelt over het SVW doel. In de 52e minuut volgde de 3-1 voor SVW. Bij Capelle werd gedacht aan buitenspel, maar de scheidsrechter liet doorspelen, waarna Michael Potkamp scoorde. Hierna was het gedaan met S.V. Capelle en kon SVW via nogmaals Potkamp, Daniel Alexander en tot slot Johan Versluis uitlopen naar een ruime 6-1 overwinning. Dit was de eerste nederlaag van dit seizoen van S.V. Capelle tegen een duidelijk beter SVW. Wel kon S.V. Capelle het zichzelf aanrekenen dat het SVW kort voor rust twee maal liet scoren en de voorsprong niet mee nam naar de 2e helft. Anders was er wellicht meer mogelijk geweest tegen SVW. Komende zaterdag speelt S.V. Capelle weer tegen een Gorinchemse tegenstander: deze keer thuis tegen Unitas, die zaterdag van het sterke Woudrichem met 1-2 verloren.

za 1-10-2016: SVW – S.V. Capelle 6-1 (2-1)
20) 0-1 Alfonso Ndongala
44) 1-1 Ahmed Kelifa
45) 2-1 Ahmed Kelifa