verslag SVW – S.V. Capelle

S.V. Capelle voetbalde zaterdag in Gorinchem tegen SVW. Na 6 minuten de eerste kans voor S.V. Capelle. Isak Dedic legde de bal af op Stefan Zopfi, die uithaalde, maar zijn inzet gepakt zag worden door de SVW doelman. Enkele minuten later een fout in de SVW verdediging. Jurgen van Selst kwam alleen voor het doel, maar schoot helaas voor Capelle over. Halverwege de eerste helft nog een mooi schot van Isak Dedic, maar dit werd gepakt door de SVW doelman. Hierna twee kansen voor SVW, die goed gered werden door Capelle keeper Erik Kuijsten. Kort voor rust kwam Jurgen van Selst weer alleen voor het SVW doel, maar deze keer was zijn inzet te zacht om de Gorkumse doelman in de problemen te brengen. In de 44e minuut een voorzet van Ate Zijlmans, die direct werd geschoten door Jurgen van Selst, maar ook deze keer hield de SVW keeper zijn doel schoon. Op slag van rust kreeg SVW nog een goede mogelijkheid, maar Erik Kuijsten pakte deze inzet.

DSC_0254

DSC_0269

DSC_0284

DSC_0288

Kort na de hervatting een goede Capelle kans. Davey van Balkom kopte door, waarna Jurgen van Selst een mooie actie had. Helaas ging zijn lob net over. Kort hierna nog een schietkans voor Tjeerd Verhoeven en een kopkans voor Jurgen van Selst, maar ook deze kansen werden niet door Capelle verzilverd. Gezien de vele kansen had Capelle al op voorsprong moeten staan, maar de goals vielen uiteindelijk aan de andere kant van het veld. In het laatste kwartier leek S.V. Capelle er doorheen te zitten, waarna SVW hiervan profiteerde en via 2x Kulubrhan Frezghi en 1x Aman Habtesulus een 3-0 overwinning pakte. Door de matige resultaten van de laatste wedstrijden maakt S.V. Capelle het zichzelf onnodig moeilijk en moet het komende zaterdag winnen om er zeker van te zijn dat het de nacompetitie voor promotie in mag. Bij ieder ander resultaat is het afhankelijk van de uitslagen op andere velden en wacht mogelijk de degradatie nacompetitie. Hiervoor komen op dit moment maar liefst 4 ploegen in 3D voor in aanmerking. Zaterdag speelt S.V. Capelle de laatste competitiewedstrijd thuis tegen NOAD’32 uit Wijk.

za 7-5-2016: SVW – S.V. Capelle 3-0 (0-0)
77) 1-0 Kulubrhan Frezghi
86) 2-0 Aman Habtesulus
90) 3-0 Kulubrhan Frezghi