verslag TSVV Merlijn – S.V. Capelle

S.V. Capelle ging zaterdag in Tilburg op bezoek bij TSVV Merlijn. In de openingsfase kwam S.V. Capelle goed weg dat een handsbal van Capelle in de eigen 16 meter niet bestraft werd met een penalty. Toch kwam Merlijn al snel op voorsprong: S.V. Capelle was niet attent bij een vrije trap en Ludo van Wezel kon hierdoor eenvoudig de 1-0 aantekenen. S.V. Capelle kon hier in aanvallend opzicht weinig tegenover zetten. Rond de 30e minuut bouwde Merlijn de voorsprong uit naar 3-0 via Jan van Ruijven en Luc Geurts, waarbij S.V. Capelle wederom slordig verdedigde. Hierna nam Capelle wat meer initiatief en kort voor rust zorgde Ferry Caron met een mooi schot voor de 3-1. Het werd nog mooier voor Capelle toen Quinten van Caem kort hierna de 3-2 aantekende.

Na de hervatting kwam S.V. Capelle in de 57e minuut op gelijke hoogte: een vrije trap van Tresor Mbiavanga werd in eigen doel gewerkt door Merlijn en dus 3-3. Kort hierna nog een goede kans voor Capelle, maar deze werd gemist. Merlijn wist kort hierna wel op voorsprong te komen. De Capelle defensie zag er weer niet goed uit en Jan van Ruijven profiteerde hiervan: 4-3. S.V. Capelle probeerde de gelijkmaker nog af te dwingen, maar werd nauwelijks gevaarlijk voor het Tilburgse doel. Met een mooie volley van Merlijn aanvaller Jan van Ruijven werd de eindstand van de wedstrijd in de slotfase bepaald op 5-3. Komende zaterdag speelt S.V. Capelle thuis tegen Schelluinen.

za 20-11-2021: TSVV Merlijn – S.V. Capelle 5-3 (3-2)
04) 1-0 Ludo van Wezel
29) 2-0 Jan van Ruijven
33) 3-0 Luc Geurts