verslag Woudrichem – S.V. Capelle

S.V. Capelle ging zaterdag op bezoek bij koploper Woudrichem dat deze dag kans had om kampioen te worden, waarbij het dan wel afhankelijk was van de uitslagen van Sleeuwijk en SVW. In de openingsfase twee kansen voor Woudrichem, maar deze werden niet benut. Na 13 minuten was het S.V. Capelle dat op voorsprong kwam. Een foute pass van Woudrichem werd door Jurgen van Selst onderschept, die de bal diep gaf op Davey van Balkom. Deze schoot via een lob over de keeper de 0-1 op het scorebord. Hierna een fase met weinig grote mogelijkheden voor beide partijen. Kort voor rust veranderde dit. Eerst kreeg S.V. Capelle via Davey van Balkom een goede kopkans, maar de inzet van de laatste ging over. Hierna werd het gevaarlijk voor het Capelle doel. Eerst een kopbal van Woudrichem uit een corner, die van de lijn weggewerkt werd. Woudrichem aanvaller Yoeri Duyzer had kort hierna een actie en via een mooi schot betekende dit de 1-1.

CIMG4979

CIMG4985

CIMG4987

CIMG4990

CIMG4992

CIMG4993

Kort na de rust een goede kans voor Woudrichem, maar gelukkig voor Capelle raakte Tim Saaman de paal van het Capelle doel. S.V. Capelle kreeg even later een kopkans via Jurgen van Selst, die naast ging. Jory Broeders had in de 72e minuut een mooie actie en legde af op Ate Zijlmans, die voor open goal stond, maar de bal verkeerd raakte, waardoor het schot naast ging. Aan de andere kant van het veld moest Capelle keeper Erik Kuijsten een van richting veranderde vrije trap van Tim Saaman onschadelijk maken. Toch wisten de gastheren uiteindelijk nog te scoren. Via een ietswat makkelijk gegeven strafschop vanwege vermeend hands werd het in de 84e minuut via Danny Schaap 2-1. Dit was ook de eindstand, maar betekende nog niet het kampioenschap van Woudrichem, omdat Sleeuwijk en SVW ook wonnen. S.V. Capelle zelf speelt komende zaterdag thuis tegen subtopper NOAD’32. Voor beide teams is dit een belangrijke wedstrijd om kans te behouden op een nacompetitieplaats.

za 1-4-2017: Woudrichem – S.V. Capelle 2-1 (1-1)
13) 0-1 Davey van Balkom
45) 1-1 Yoeri Duyzer
84) 2-1 Danny Schaap