voorbeschouwing S.V. Capelle – Haaften

Komende zaterdag speelt S.V. Capelle de eerste thuiswedstrijd van dit seizoen tegen de vv Haaften. Tegenstander Haaften werd vorig seizoen ongeslagen kampioen in de 4e klasse C met promotie naar de 3e klasse als gevolg. Het behaalde maar liefst 64 punten uit 24 wedstrijden. S.V. Capelle en Haaften hebben maar een beperkte historie qua wedstrijden. Het enige seizoen dat beide ploegen elkaar tegenkwamen was in 1988-1989 toen in 4B Haaften twee maal van S.V. Capelle won (1-3 bij S.V. Capelle en 5-1 in Haaften). S.V. Capelle degradeerde dat seizoen, terwijl Haaften kampioen werd.

Haaften verloor zaterdag thuis zijn eerste competitiewedstrijd met 1-3 van NOAD’32. Het wist na een 0-1 achterstand nog gelijk te maken, maar in het laatste kwartier scoorde NOAD’32 nog twee maal. S.V. Capelle slaagde er zaterdag in Leerdam in om knap een 2-0 achterstand om te buigen in een 2-3 overwinning. Haaften zal de nederlaag deze zaterdag recht willen zetten, terwijl S.V. Capelle de goede start een vervolg zal willen geven. Het belooft dus zaterdag een leuke wedstrijd te worden op het Mandemakers Sportpark van S.V. Capelle. De wedstrijd begint om 14.30 uur en staat onder leiding van scheidsrechter Adrianus van Doesburg uit Waardenburg.

capelle-haaften