Wilhelmina’26 VR -S.V. Capelle VR 0-2

De bekerwedstrijd tegen Wilhelmina was verplaatst van zaterdag naar dinsdagavond 20.00. Dat kwam doordat de spelersbezetting zaterdag matig was. De start van de wedstrijd was voor Wilhelmina. Ze zochten gelijk de aanval om snel op voorsprong te komen, maar wij verrasten ze met het goed vast zetten. Daardoor konden wij gelijk gevaarlijk worden en dat resulteerde in een goede aanval op rechts: de bal werd naar Melissa gespeeld, die de tegenstander omspeelde en de 0-1 maakte. Een prachtig doelpunt in de 10e minuut. We bleven de aanval zoeken en er werd goed gespeeld , de bal ging goed rond waar Wilhelmina geen antwoord op had. De bal kwam gevaarlijk voor het doel van Wilhelmina. We stonden allemaal te wachten, wanneer schiet ze de bal binnen, Pascalle was enorm verrast, maar maakte toch de 0-2 in de 42e minuut. Dat was ook de ruststand.

Na rust kon je merken dat Wilhelmina veel wissels had en daardoor werden ze ook gevaarlijker. In de 60e minuut een gevaarlijk bal voor het doel van Kristel, maar het werd goed opgelost. We hebben ook een paar keer geluk gehad, maar dat dwing je af. Mede ook omdat we er toch er bovenop zaten. We hadden al gewisseld in de 15e minuut. Leonie had last van haar enkel en op het laatst in de wedstrijd lies, kramp. Er werd echt hard gewerkt voor elkaar: een compliment voor alle dames en ook onze jeugdige Pia van de MO17, die een voortreffelijke wedstrijd speelde met goede acties. We bleven de controle over de wedstrijd houden: het was een verdiende overwinning. Proficiat dames! Qua spel zitten we op de goede weg. Zaterdag uit naar RFC in Raamsdonkveer. Succes dames!

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames