Wilhelmina’26 VR – S.V. Capelle VR (1-1)

Vandaag de inhaalwedstrijd uit naar nummer 3 Wilhelmina’26, een geduchte tegenstander met 3 punten meer dan wij. Dus bij winst komen we gelijk. De start van de wedstrijd gaf aan dat we voor de winst kwamen. Overal werd gelijk druk gezet bij balverlies en werd er goed gecombineerd, met wat beter overzicht en balaanname. Toch moesten we wachten tot de 20e minuut voordat we op voorsprong kwamen via een aanval door het midden net voor de 16 meter met een goed aangespeelde bal naar Ilse. Deze ronde het goed af: 0-1. We bleven aandringen om verder uit te lopen, maar waren niet alert en maakten soms verkeerde keuzes. De ruststand bleef bij 0-1.

Na rust had Wilhelmina de spelers op andere posities gezet. En ze zochten gelijk de aanval wat resulteerde in enkele corners. De bal bleef voor het doel hangen en met wat geluk maakte Wilhelmina gelijk 10 minuten na rust: 1-1 via een klutsbal. Daardoor werd Wilhelmina sterker en kwamen ze beter in de wedstrijd, maar we bleven voor iedere bal knokken. We konden ook nog onder de druk uitspelen met ook mogelijkheden om zelf te scoren, maar we waren niet rustig aan de bal, het ging te gehaast en daardoor werd het veld te groot om het te blijven belopen voor de middenvelders. Er werden kansen gecreëerd door de tegenstander, maar we konden ze iedere keer opvangen, omdat iedereen elkaar goed ondersteunde en voor iedere bal knokte. Je moet dan meer op balbezit spelen en dat ontbrak, maar we konden de wedstrijd uitspelen zonder dat er nog gescoord werd. Toch weer een goed resultaat wat de dames neergezet hebben. Dus goed gedaan dames!

Volgende wedstrijd is thuis tegen Jan van Arckel. Succes dames! Zijn er dames die zich bij dit gezellige team willen aansluiten meld je aan via onderstaand 06 of kom zaterdag 24 februari bij S.V. Capelle naar de wedstrijd kijken. Aanvang: 12.00 uur.

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames