Wilhelmina’26 VR – S.V. Capelle VR: 2-4

Op 14 september stond de tweede bekerwedstrijd op het programma: uit naar Wilhelmina. Bij een gelijkspel waren we een ronde verder, maar wij gaan liever voor de winst. We hadden wat omzettingen gedaan en dat werd goed ingevuld door de jeugdspelers Amy en Pia en die werden goed ondersteund door de andere dames. Er werd door iedereen hard gewerkt om tot scoren te komen, maar het wilde nog niet lukken tot de 32e minuut: weer een goede aanval waar Carlijn de 0-1 binnenschoot. We waren af en toe te gretig en dan ga je te gehaast spelen om de tweede te maken. Dan geef je te veel ruimte achterin weg en daar profiteerde Wilhelmina van en die maakte net voor de rust de 1-1, ook gelijk de ruststand.

Na rust wat omzettingen, want na een kwartier moesten Pia en Amy wisselen, omdat die zelf nog een wedstrijd hadden. Maar we bleven de aanval kiezen en dat werd ook beloond door Desi die de 1-2 scoorde. We stonden even niet goed in de organisatie en daar profiteerde Wilhelmina van: 2-2. De dames wilden met 3 punten naar huis en zochten gelijk weer de aanval: Ilse, die goed in de wedstrijd zat, loste een goed schot en verraste daarmee de keepster 2-3. Dat ik zie dat iedereen er voor wil gaan, dat is het voornaamste als team. We hadden al twee uitvallers met spierpijn en Desi was 10 minuten voor tijd ook leeg gespeeld. Joyce was toch aanwezig, dus die is ingevallen en die scoorde ook nog de 2-4. Het was een verdiende overwinning en we bekeren verder: eindstand 2-4. Proficiat dames: toppie.

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames