Woudrichem VR – S.V. Capelle VR 0-2

Het zou een lastige wedstrijd kunnen zijn uit naar Woudrichem, de tegenstander die sterk begonnen is aan de competitie. Maar wil je meedraaien bovenin dan zal je toch punten moeten pakken. Die instelling was ook aanwezig. Dus we begonnen de tegenstander gelijk onder druk te zetten. Niet afwachten wat er gaat gebeuren en zelf het initiatief nemen. En dat gebeurde dan ook. Ik had naar eenn kwartier wel het gevoel dat we hier punten mee konden nemen. We zijn toch te gehaast om er meer uit te halen, wacht het moment af, laat de bal rond gaan, pass zuiver in de voeten: dat kost minder energie.

In de rust dit aangegeven en wat omzettingen gedaan en dat had resultaat. In de 50e minuut een goed opgezette aanval over rechts en Melissa rondde het goed af: 0-1. We bleven aandringen voor de 0-2 en de kansen waren er ook, maar het lukte maar niet. Af en toe kwam Woudrichem eruit om aan te vallen, maar die waren niet gevaarlijk. We stonden te wachten op de 0-2 en die kwam ook. In de 80e minuut werd via een corner de bal in de zestien meter gebracht. Er ontstond een scrimmage en Joanna maakte daar gebruik van en scoorde de 0-2. De wedstrijd was gespeeld. Je ziet toch dat de speelsters aan elkaar moeten wennen en dat ze op andere plaatsen staan. Ga je van achteruit opbouwen of hanteer je de lange bal: daar moet de juiste keuze in gemaakt worden. Dat heeft tijd nodig en de ene keer gaat het makkelijker dan de andere keer. Dat ligt ook aan de sterkte van de tegenstander. Het voornaamste is dat iedereen er voor 100 % van bewust is dat we met z`n allen voor een goed resultaat gaan. Proficiat dames! A.s. zaterdag uit naar Almkerk, laat je niet verrassen, succes.

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames