Woudrichem VR – S.V. Capelle VR: 1-5

Vandaag de uitwedstrijd naar Woudrichem, een fysiek sterk team. Met Pia in doel van de MO17 door afwezigheid van Kristel. Ze heeft het perfect gedaan: je kunt altijd op haar vertrouwen. We begonnen gelijk sterk aan de wedstrijd en kregen gelijk kansen, maar de keeper of een speler stond nog in de weg. Met goede aanvallen bleven we Woudrichem onder druk houden. Op kustgras stuitert de bal anders en daar moesten de spelers even aanwennen, maar in de 20e minuut was het toch raak: Melissa maakte de 0-1. Daardoor had Pia weinig te doen, want we bleven druk zetten met goede acties en combinaties. Zo konden we gevaarlijk blijven. Een steekbal op Carlijn en die wist er wel raad mee: 0-2. Door het fysieke wat de tegenstander had kwamen hun ook aan de bal, maar gevaarlijk werden ze niet. Wij werden wel gevaarlijk en in de 40e minuut werd het door Melissa 0-3. Vanaf de aftrap een verre bal richting onze 16 meter, die tot corner verwerkt werd. Daaruit werd gescoord door Woudrichem met een hoge bal binnenkant paal: 1-3. Wij gingen ook gelijk in de aanval om de score uit te breiden en dat lukte Melissa ook: 1-4 en ruststand.

Wat wijzigingen na rust: Carlijn moest gaan werken en Pia moest zelf nog spelen met de MO17 om 14.30 uur. Ik vind het een pluim waard voor Romy dat ze de taak op zich nam om te gaan keepen wat ze altijd voortreffelijk doet. We waren de bovenliggende partij ook na de rust. We kregen in de 60e minuut een vrije trap te nemen, Melissa ging achter de bal staan en het werd een BEAUTY: een draaiende bal boven in de kruising en dus 1-5. We genoten er als team van, we waren op alle fronten beter en daardoor had Romy weinig te doen net als Pia voor de rust. En daardoor was het dik verdiend de overwinning. De samenhorigheid wordt steeds beter onder elkaar, we hebben voor elkaar wat over. Proficiat dames!

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames