Zwaluwe VR2 – S.V. Capelle VR 3-8

Een late middagwedstrijd, aanvang 15.00 uur, in Lage Zwaluwe tegen de plaatselijke vv Zwaluwe. Het veld niet zo best, heel veel wind over de lengte van het veld. Dus zo veel mogelijk de ballen over de grond spelen. Vanaf de aftrap tegen de wind in werd er goed druk gezet, we konden Zwaluwe gelijk vastzetten. Melissa kwam aan de bal, een prima pass op Rianne, die de score opende: 0-1. Er werd door iedereen hard gewerkt en het was moeilijk spelen met de wind, maar we bleven aandringen: een bal uit het middenveld op Melissa, die haar snelheid goed gebruikte en de 0-2 scoorde na 30 minuten. We gaven Zwaluwe daarna de gelegenheid om terug in de wedstrijd te komen. We stonden niet goed achterin en door de wind, die ook wat invloed had, scoorde Zwaluwe 2 keer achter elkaar: 2-2. Maar Esther dacht daar anders over en omspeelde enkele speelsters en scoorde voor de rust de 2-3, ruststand.

Na rust met wind mee werd er beter gespeeld. Er werd naar elkaar gekeken, wie staat er vrij, onderling aanwijzingen, gecoacht, dat komt er steeds meer in en dan voetbal je makkelijker onderling. De doelpunten en de aanvallen werden steeds mooier. De tegenstander kwam er niet meer aan te pas. We scoorden er lustig op los: Melissa 2x, Ilse, Esther, 2-7. Zwaluwe kwam af en toe over de middenlijn en scoorde nog de 3-7. Met de kansen, die wij kregen, had de uitslag nog groter geweest, maar die werden gemist (jammer). Op het einde van de wedstrijd scoorde Desi nog de 3-8 en dat was ook de eindstand. We hebben ze op alle fronten afgetroefd en het voor mekaar over hebben dat is een compliment voor allemaal. Dat nemen we mee naar de volgende wedstrijd thuis tegen Altena zaterdag 2 november 12.00 uur. Goed gedaan dames, proficiat!

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames