Charon van Pelt naar academie DIA

Door de prestaties van de Oranje leeuwinnen is er momenteel veel aandacht voor meisjesvoetbal. Bij SV Capelle zijn er inmiddels 2 meiden teams. Daarnaast spelen sommige meiden bij de jongens. Eén van die meiden, die al jaren bij de jongens keept, is Charon van Pelt. Helaas gaat Charon SV Capelle verlaten: door haar goede prestaties in de JO15-1 van SV Capelle is Charon van Pelt uitgenodigd om te gaan keepen voor de meisjes academie van DIA.

De meisjes academie van Dia is een aantal jaar geleden opgezet om te zorgen dat de beste meisjes uit de regio samen kunnen voetballen. Naast de reguliere competitiewedstrijden wordt er deelgenomen aan een internationale competitie tegen Belgische en Duitse meidenteams (zoals bijvoorbeeld Borussia Mönchengladbach en KAA Gent). Deze meiden trainen 3 per week! Afgelopen seizoen speelde DIA in de JO12 hoofdklasse competitie voor jongens. De DIA meisjesacademie lijkt in veel opzichten op de jeugdopleiding van bijvoorbeeld NAC of Willem II.

Wij zijn trots dat Charon deze stap omhoog gaat maken en hopen dat zij de top van het vrouwenvoetbal gaat bereiken!

charon van pelt