verslag S.V. Capelle – SVW

S.V. Capelle speelde zaterdag op het eigen Mandemakers Sportpark tegen het Gorkumse SVW. Al na enkele minuten de voorsprong voor de bezoekers. Bij een hoekschop van SVW verdedigde Capelle matig. De inzet van de geheel vrij staande SVW-er Nega werd in eerste instantie nog geblokt, maar in de rebound was het wel raak en dus 0-1. In de 11e minuut de eerste gevaarlijke Capelle aanval. Ate Zijlmans had een mooie actie en legde voor op Jurgen van Selst, die in scoringspositie stond. Wegens hands van de laatste werd de aanval echter afgefloten. Na een half uur een schietkans voor Capelle via Davey van Balkom, maar zijn inzet werd gepakt door de SVW doelman. In de 33e minuut was Capelle wel doeltreffend: Jurgen van Selst profiteerde van een misverstand in de SVW defensie en schoot in de linkerhoek de 1-1 binnen. SVW was kort hierna nog gevaarlijk met een schot, maar dit werd gepakt door Capelle keeper Kuijsten.

S.V. Capelle - SVW

Na de rust werd het spel van beide partijen minder. Zowel SVW als S.V. Capelle kregen nog enkele schietkansen, maar deze waren zonder resultaat. In de 68e minuut nog een goede kans voor Capelle: een voorzet van Ate Zijlmans belandde bij Jurgen van Selst, maar zijn kopbal kon gepakt worden de SVW doelman. SVW was hierna nog gevaarlijk met een vrije trap, die met de wind mee op de lat van het Capelle doel belandde. De stand bleef 1-1 en met dit puntje schoten beide ploegen weinig op: zowel SVW als Capelle blijven in het rechterrijtje van 3D hangen. Komende zaterdag speelt S.V. Capelle de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop: thuis speelt het dan tegen NEO’25. Deze staan in de stand net onder S.V. Capelle en dus belooft het weer een spannende derby te worden.

za 5-12-2015: S.V. Capelle – SVW 1-1 (1-1)
3)   0-1 Yohannes Nega
33) 1-1 Jurgen van Selst

S.V. Capelle - SVW