a.s. zaterdag: S.V. Capelle – RFC

S.V. Capelle voetbalt zaterdag voor de tweede opeenvolgende keer thuis. Nu staat de wedstrijd tegen de Raamsdonksveerse fusieclub RFC op het programma. Tegen RFC voetbalde S.V. Capelle niet eerder in competitieverband. Ook tegen voorganger Good Luck werden niet veel competitiewedstrijden gevoetbald door S.V. Capelle. Dit betrof slechts twee seizoenen: 2000-2001 en 2001-2002 (uitslagen onbekend). In dat laatste jaar promoveerde S.V. Capelle via de nacompetitie naar de 2e klasse. Hierna kwam S.V. Capelle Good Luck nog een keer tegen in de beker in augustus 2006: S.V. Capelle wist deze wedstrijd met 1-3 te winnen.

RFC verloor verloor zaterdag nipt met 0-1 van nummer twee Everstein, terwijl S.V. Capelle zich liet verrassen door Vuren. RFC zal zaterdag voor de winst willen gaan om afstand te nemen van de onderste plaatsen van 3D, terwijl S.V. Capelle weer eens zal moeten winnen om mee te blijven doen om de bovenste plaatsen. Er zijn dus voldoende belangen om er een leuke wedstrijd van te maken.

Zaterdag wordt om 14.30 uur afgetrapt op het Mandemakers Sportpark. De wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter Dink de Witte uit Hank.