a.s. zaterdag: S.V. Capelle – SSC’55

S.V. Capelle had zaterdag een vrije dag, omdat de Bossche tegenstander TGG teruggetrokken is uit 3D. Komende zaterdag mag S.V. Capelle weer de wei in en wel tegen SSC’55. Vorig seizoen eindigde deze derby in het najaar van 2015 thuis in een 2-2 gelijkspel. S.V. Capelle stond bij rust met 0-2 achter, maar kwam nog terug via doelpunten van Arnold van Pelt en Jurgen van Selst. In het voorjaar werd ook in de Vrijhoeve met 2-2 gelijkgespeeld.

S.V. Capelle staat op een 5e plaats in 3D en is dit seizoen nog te wisselvallig: aardige wedstrijden worden afgewisseld met matige partijen, waardoor er inmiddels een redelijk gat is met de bovenste 4 teams van 3D. SSC’55 presteert daarentegen constanter: het won de laatste 4 wedstrijden, waaronder de derby afgelopen zaterdag tegen NEO’25. Deze werd in de slotfase beslist in het voordeel van SSC’55 (2-1). Hierdoor staan ze momenteel op een keurige 3e plaats in 3D. Wil S.V. Capelle de komende periode mee blijven doen om de bovenste plaatsen, dan zal er zaterdag gewonnen moeten worden van de bezoekers. SSC’55 zal vanzelfsprekend de punten naar de Vrijhoeve mee willen nemen om in het spoor te blijven van Woudrichem en Sleeuwijk. Opvallend is dat SSC’55 dit seizoen uit ook nog eens ongeslagen is. Het belooft dus een spannende derby te worden.

Zaterdag wordt om 14.30 uur afgetrapt op het Mandemakers Sportpark. De wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter Chris van Rijswijk uit Tilburg.

S.V. Capelle – SSC’55 (2015)