drankconsumptie op zaterdag

Voor de duidelijkheid onderstaand nog het beleid van S.V. Capelle inzake de drankconsumptie tijdens wedstrijden op de zaterdag. Dit is mede ingevoerd om te voldoen aan de KNVB regelgeving c.q. boetes te voorkomen en is enige tijd terug al ingevoerd. Samenvattend:

– tot een half uur na de laatste wedstrijd op zaterdag wordt drank in glazen flessen / blik uitsluitend in een plastic glas uitgeschonken door het kantinepersoneel. Wel wordt drank uit plastic flessen verkocht, omdat dit conform regelgeving toegestaan is. M.b.t. bier worden dan geen (glazen) flessen bier verkocht, maar uitsluitend tapbier in een plastic glas. Pas vanaf een half uur na de laatste wedstrijd op zaterdag wordt drank in glazen flessen (frisdrank / bier) / blik in de kantine verkocht en kan dit in de kantine, dan wel op het dakterras genuttigd worden;

– alcoholische dranken worden pas vanaf 12.00 uur verkocht en mogen gedurende wedstrijden uitsluitend binnen in het clubgebouw, dan wel op het dakterras genuttigd worden in plastic glazen. Het nuttigen van alcoholische drank is dus tijdens wedstrijden niet buiten toegestaan en dus ook niet op de tribune. Wel mag niet-alcoholische drank buiten genuttigd worden tijdens wedstrijden, mits het uit plastic, dan wel karton gedronken wordt.

Eventuele boetes worden altijd op de overtreders verhaald!

Bestuur S.V. Capelle