Eerste halfjaar JO18 sv Capelle

Zaterdag 19 augustus start trainer Martino van den Broek met een nieuwe groep en een heel bataljon aan begeleiding, Leider Gerrie Boezer, Leider/Grensrechter Marco de Bie en Assistent-trainers Geert van de Broek en Quinten van Caem aan de voorbereiding van het nieuwe seizoen. Tijdens de barbecue (afsluiting JO16) had Martino al kennis gemaakt met de meeste ouders, de spelers kende hij uiteraard al. We zouden het seizoen starten met maar liefst 21 spelers, inmiddels zijn er daar nog 19 van over, Jurre is naar Zwaluwe en Harm is helaas gestopt.

De onder 18 is een samenvoeging van de JO16 van vorig jaar, drie JO19 spelers van vorig seizoen en een nieuw lid (Daan Romers) overgekomen van Neo’25.  Het zal aanpoten worden met deze jonge talentvolle groep.

Samenstelling: 2 onder 15, 3 onder 16, 6 onder 17 en 8 onder 18 spelers.

De spelers werden gelijk verrast met een flink kleding pakket (zie foto) bestaande uit tas, trainingspack, korte broek, korte mouw shirt, wind/regenjack, kousen en voor ons team ook nog een soft shelljas en een inloop/training trui. Uiteraard bedanken wij alle sponsoren die dit mogelijk hebben gemaakt.

Voor de beker bleken we iets te hoog ingedeeld te zijn, van de 6 wedstrijden werden er vijf verloren en één gewonnen. Voetballend ging het prima alleen fysiek was het af en toe wat minder zeker richting het einde van de wedstrijden kregen we nogal wat doelpunten tegen ondanks onze topkeeper Jayden die net als een aantal andere spelers flinke stappen maakt.

Een aantal spelers heeft ondanks de jonge leeftijd al met de selectie mee mogen trainen/spelen één van de grote doelstellingen van Trainer Martino (klik op Martino  zijn naam voor een leuk stukje uit het voetbaljournaal).

In fase twee hebben we lang meegedaan voor de eerste plaats met 4 overwinningen, waaronder de mooiste tegen Sarto met allemaal kerels van 18/19 jaar, waar wij het laatste half uur wel op wilskracht de overwinning eruit sleepten tot frustratie van de tegenstander. Eén wedstrijd tegen de rode lantaarndrager ging niet door, van Desk werd terecht verloren en tegen kampioen RFC waren we een uur heer en meester alleen ging de bal er helaas niet in en dan valt de goal natuurlijk wel aan de andere kant.

In de winterstop hebben nog in de sporthal in Waspik met de JO15 en de JO17 een klein mix toernooitje gespeeld. Een leuke activiteit geregeld door onze activiteitencommissie.

Na de zaal activiteit hebben met 4 teams deelgenomen aan de pub quiz die georganiseerd werd door Stefan en Johan. De Moeders en de Boys eindigde hoog in het klassement, maar de Vaders bleken uiteindelijk op een gedeelde eerste plaats geëindigd te zijn. We gaan nu Zaterdag 17 februari naar de live uitzending van ESPN en zitten daar met ons sv Capelle shirt in de studio.

Fase drie start zaterdag 27 Januari met een thuiswedstrijd tegen Sarto om 11 uur.

Namens de JO18-1 sv Capelle