geen alcohol onder de 18 jaar!

Vanaf 1 januari 2014 is de horecawetgeving gewijzigd. Dit heeft ook gevolgen voor S.V. Capelle en de jeugdleden / bezoekers onder de 18 jaar.

Een van de belangrijkste pijlers van de Drank en Horecawet is het ontmoedigen van alcoholgebruik door jongeren. Daarom mogen jongeren tot 18 jaar vanaf 1 januari geen alcohol kopen, drinken of bij zich hebben. Dat geldt voor alle publiek toegankelijke plaatsen en dus ook voor de kantine van S.V. Capelle.

Op overtredingen staan stevige boetes. De maatregelen die de gemeente Waalwijk heeft aangekondigd wanneer deze wet overtreden wordt zijn als volgt:

– persoon onder de 18 jaar die alcohol nuttigt: € 90,– boete ;

– vereniging, die alcohol verkoopt aan personen onder de 18 jaar: € 1.360,– boete + eventueel intrekken van de drank- en horecavergunning.

De gemeente Waalwijk zal controles uitvoeren met behulp van buitengewoon opsporingsambtenaren (BOA’s).

Het kantinepersoneel van S.V. Capelle zal conform regelgeving geen alcoholische dranken verkopen aan jongeren onder de 18 jaar! Bij twijfel zal om een legitimatiebewijs gevraagd worden.

Het bestuur / kantinepersoneel is echter niet in staat om continu te fungeren als politieagent en legt de verantwoordelijkheid voor het opvolgen van deze wet bij de leden / bezoekers zelf. Indien jeugd onder de 18 jaar via meerderjarigen toch aan alcohol weet te komen en dit nuttigen in onze kantine, dan is dit geheel op eigen risico! Mocht de vereniging hierdoor een boete ontvangen, dan zal deze volledig verhaald worden op de overtreder(s).

Bestuur S.V. Capelle

geen alcohol onder 18