S.V. Capelle VR – Altena VR: 2-2

Vandaag de thuiswedstrijd tegen Altena met een mooi voorafje: een teamfoto met een sponsor, die ons team voorziet van nieuwe voetbaltassen. Als team willen wij de sponsor bedanken voor deze geste, het bedrijf heeft de naam van CoAd Montage. Het weer zat niet mee vanmiddag: het was druiliger weer. Maar we begonnen toch sterk aan de wedstrijd met wat omzettingen noodgedwongen: enkele speelsters waren niet helemaal fit. Er werd af en toe toch goed gecombineerd en dat gebeurde ook in de 20e minuut: een goede aanval en Ilse kon zo de 1-0 binnen schieten. Altena was nog niet gevaarlijk geweest bij ons doel, maar bij balverlies moet je gegroepeerd achterin staan. Daar profiteerde Altena gelijk van: enkele minuten na de voorsprong stond het weer gelijk: 1-1. We kregen nog wel wat kansjes, maar met de rust was het 1-1.

Altena was na de rust wat sterker aan de bal. We konden het achterin nog steeds belopen. Door de bal in te leveren op het middenveld pikte Ilse de bal op, maakte een goede actie en schoot de 2-1 binnen. Maar Altena maakte weer gebruik van de ruimte die achterin ontstond bij balverlies. Dan moeten we positioneel goed staan en dat was niet en daar profiteerde Altena gelijk van net als voor de rust. Je zag aan de speelsters dat ze flink baalden, maar het stond weer gelijk: 2-2. Dat is ook jammer als je voor 100 % inzet toont en zo de doelpunten tegen krijgt. Het harde werken werd niet beloond. Bij balverlies gelijk in de organisatie komen, daar moeten we toch nog meer aan werken. Volgende week thuis tegen GRC. Succes dames!

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames