S.V. Capelle VR – Blauw Wit’81 VR: 10-1

Zaterdag 25 januari de wedstrijd thuis tegen Blauw Wit uit De Moer. De eerste 5 minuten hebben we Blauw Wit gezien, want ze begonnen gelijk de aanval te kiezen. Dat was echter zo afgelopen, hierna kwamen ze niet aan voetballen toe. Wij namen het spel over en we werden direct gevaarlijk voor het doel van Blauw Wit. In eerste instantie kon de keeper nog redden, maar in de 10e minuut was het raak: een corner die goed aangesneden was kwam bij Melissa en via de keeper werd het 1-0. We waren de bovenliggende partij. Dat komt ook door het lopen van positiewisselingen, de tegenstander weet niet met welke speler moet ik nou meelopen. Daardoor krijg je de ruimte om makkelijker de bal naar elkaar te spelen, is het spel beter verzorgd en je creëert meer kansen voor het doel. Esther voelde zich goed met deze tegenstander want na 20 minuten scoorde ze de 2-0 en enkele minuten later de 3-0. Even later een steekbal op Melissa, wat ik voor de wedstrijd aangegeven had kwam goed uit, want ze scoorde de 4-0. Dat is wel fijn als het ook lukt in de wedstrijd. Een mooie getrapte bal van Esther die er voor de rust 5-0 van maakte. Door die positiewisselingen kunnen ze van achteruit makkelijker elkaar vinden en doorgeven aan het middenveld.

Vijf minuten na de rust werd de bal verspeeld achterin en daar profiteerde de tegenstander van: 5-1. Door de vele spelerswisselingen, want iedereen moet spelen, denk je dat het spel minder zou worden, maar dat was niet. We bleven in de buurt van de 16 meter om nog meer te scoren en dat gebeurde ook. Een steekbal op Joanna die er 6-1 van maakte. Even later een corner die Rianne aannam en in tweede instantie de bal in het doel schoot: 7-1. Een mooie lob van Esther, die de 8-1 maakte. Iedereen bleef hard werken om de score nog uit te breiden en dat werd gedaan door Joanna 9-1. Ilse dacht ik wil ook op het score formulier en combinerend van achteruit maakte ze met een mooi afstand schot 10-1. Profiat dames, van de week allemaal trainen voor de wedstrijd tegen Sparta. Veel succes zaterdag dames.

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames