S.V. Capelle VR – NEO’25 VR: 6-1

Afgelopen woensdag de tweede ronde van de KNVB beker. Hierin zijn we beland door Achilles Veen en Wilhelmina’26 uit te schakelen. In de tweede ronde staan we vanavond tegen de plaatselijke club NEO’25. We hadden gedacht een zware avond te hebben, want na 8 minuten was het al 0-1 voor NEO. We waren gelijk bij de les, want 2 minuten later stond het alweer gelijk via Lotte. We kregen steeds meer grip op de wedstrijd. Dat resulteerde dat we steeds meer balbezit kregen met goede combinaties en daar maakte Rianne gebruik van en maakte de 2-1. De concentratie achterin was goed en daardoor konden we langer in balbezit blijven, omdat ze de NEO buitenspelers goed uitschakelden, die heel snel waren. Met goede aanvallen maakten we het NEO moeilijk en dat resulteerde dat we veel in de 16 meter waren. Rianne werd aangespeeld tussen 2 speelsters in en draaide goed weg en maakte de 3-1. De meegekomen NEO supporters en begeleiding wisten niet wat ze zagen hoe de dames van Capelle stonden te spelen en het werd nog erger voor NEO want Esther scoorde door een goede actie de 4-1 nog voor de rust. Wel een tegenvaller voor het team: Rianne blesseerde zich en moest gewisseld geworden. Ik hoop dat het mee valt.

Na rust was Capelle veel sterker en dat werd uitgedrukt in nog 2 doelpunten. In de 60e minuut scoorde Carlijn de 5-1. Desi moest ook gewisseld worden door een blessure en Romy wisselde nog met Kristel de keepster dat kon allemaal. Dan maakte Melissa met een goede actie nog de 6-1. De wedstrijd was gespeeld, goed gedaan dames: proficiat. De volgende bekerwedstrijd is al bekend en dat is uit naar Zwaluwe VR1 op zaterdag 14 december 12.00 uur. Succes dames!

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames