S.V. Capelle VR – Oosterhout VR: 22-0

Vandaag de thuiswedstrijd tegen vv Oosterhout. De uitwedstrijd werd gewonnen met 22-0. Maar je weet niet of er speelsters ontbraken. Daarom vanaf de start gelijk druk zetten, want iedere wedstrijd staat op zichzelf. Dat had gelijk resultaat want Melissa scoorde na 1 minuten de 1-0. Gelijk bij de aftrap werd de bal onderschept en de bal werd goed voorlangs gegeven vanaf links en Romy was goed meegelopen en scoorde de 2-0. Ze werden overklast in de beginfase want na 5 minuten scoorde Melissa de 3-0. Dus het werd een makkelijke wedstrijd vanmiddag. Er werd goed gecombineerd, maar we gebruikten toch te weinig de zijkanten. Daar lag ruimte genoeg om nog meer druk te zetten. De score liep snel op via Joyce 4-0, Nina 5-0, Melissa 6-0, Joanna 7-0, Joanna 8-0, Joanna 9-0, Rianne 10-0, Joanna 11-0, Rianne 12-0, Joanna 13-0. Je ziet dat er steeds een andere speelster aangespeeld werd om te scoren, door het vrij lopen en coachen naar elkaar. Dit was de ruststand.

Het was totaal geen wedstrijd en voor de tegenstander was het ook niet leuk, terwijl ze toch bleven knokken voor elkaar, de inzet bleef aanwezig. Na rust waren ze toch wat sterker, want af en toe hadden ze een corner, maar gevaarlijk zijn ze niet geweest. Wij gingen gewoon door met scoren: Nina scoorde 14-0 en even later de 15-0, haar derde. Rianne scoorde 16-0, Desi die voor de rust in doel stond en nu voorin scoorde de 17-0 en de 18-0. Rianne scoorde haar vierde: 19-0. Ilse had voor de rust ook al geprobeerd om te scoren. Dat lukte niet, maar nu wel ze scoorde de 20-0. Joanna dacht ik wil vandaag topscoorder zijn en maakte de 21-0 en de 22-0 en dat was ook de eindstand. Nogmaals een pluimpje voor de tegenstander: een sportieve wedstrijd en tot het eind bleven ze werken. Proficiat dames met een goede overwinning. Zo voort gaan naar de volgende wedstrijd uit naar Altena. Succes dames!

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames