ter afsluiting seizoen dames 2019-2020

Hallo allemaal,

Net als ieder verhaal kwam ook aan dit seizoen een einde, maar dan op een vervelende manier. Dit is iedereen overkomen en was onvoorzien, ik hoop dat iedereen hier gezond uit mag komen.

We lagen op de goede route om dit seizoen kampioen te worden. Dit was vorig seizoen al ingezet, maar door een aantal blessures en wat wisselende uitslagen konden we het net niet halen. De goede lijn is vervolgens doorgezet bij de Waalwijk Cup, waar iedereen langs de lijn verbaast stond te genieten van het goede spel van de dames. Ik had aan de trainer van het eerste even gezegd dat we wel even voor zouden doen hoe het zou moeten. We hebben de lijn doorgetrokken bij aanvang van de bekerwedstrijden: de kampioen van vorig jaar, vv Achilles Veen, werd verslagen met een uitslag die niet vaak voorkomt, namelijk 10-9. Uit naar Wilhelmina werd ook omgezet in winst en de derde wedstrijd was thuis tegen de plaatselijke club NEO’25. De dames van NEO kregen geen vat op het spel van onze dames en werden verslagen met maar liefst 6-1. Toen kreeg ik al het goede gevoel dat we voor de eerste plek moesten gaan spelen en dat kwam ook uit het team naar voren. De start was meteen goed, omdat iedereen wilde knokken. Ze wilden allemaal met hetzelfde goede voetbal en plezier en dat straalde er ook vanaf. De eerste wedstrijd werd helaas afgelast. De tweede wedstrijd was uit bij nieuwkomer vv Oosterhout. Dit was niet echt een wedstrijd, maar eerder een trainingsuitslag van 0-22. De sfeer was goed in het team en de volgende wedstrijden werden allemaal omgezet in winst. Tussendoor zijn we uitgeschakeld voor de beker door de 3e klasser vv Zwaluw uit Lage Zwaluwe op een stormachtige middag. De ene wedstrijd ging makkelijker dan de andere, maar we bleven punten pakken en stonden 3 punten los op de eerste plek. Dan komt het corona virus onverwachts op je dak en is het verschrikkelijk balen dat het seizoen op deze manier eindigt. Op 7 maart hebben wij onze laatste wedstrijd en training gespeeld.

Hopelijk komt iedereen goed en gezond door deze moeilijke tijd heen! Toch hadden we al wel 110 doelpunten in totaal gemaakt: 33 Melissa, 19 Esther, 14 Joanna, 12 Rianne, 10 Nina, 6 Desi, 5 Ilse, 4 Joyce, 3 Carlijn, 2 Chantal, 1 Romy en 1 Pia. We hebben ook regelmatig Pia en Amy ervaring op laten doen in het dames team.

Ik hoop dat iedereen gezond en blessurevrij is als we weer mogen gaan trainen voor aanvang van het nieuwe seizoen. Maak er iets moois van in deze tijd en ik wens jullie het allerbeste! Tot snel!

Jullie trainer,

Johan Luijten