verslag Haaften – S.V. Capelle

S.V. Capelle ging zaterdag op bezoek bij Haaften voor de laatste competitiewedstrijd van dit seizoen. Voor S.V. Capelle stond er niets meer op het spel, terwijl Haaften de punten goed kon gebruiken om de nacompetitie te ontlopen. Na circa een kwartier een schietkans voor Capelle via Onur Ulusan, die net naast het Haaften doel ging. Kort hierna was het echter Haaften dat op voorsprong kwam. Thijmen Gerringa rondde een counter op snelheid af: 1-0. Sijmen Branderhorst kreeg hierna nog een schietkans namens Capelle, maar zag zijn schot over gaan. In de 33e minuut volgde de gelijkmaker voor Capelle: via een vrije trap van Onur Ulusan werd het 1-1. Kort voor rust nog een grote kans voor S.V. Capelle: een hard schot van Onur Ulusan belandde net naast de paal van het Haaften doel.

Na de rust gebeurde er in eerste instantie weinig voor beide doelen. Dit veranderde in de 65e minuut toen een overtreding van S.V. Capelle binnen de 16 meter bestraft werd met een penalty. Dennis van Riel schoot deze voor Haaften binnen en dus 2-1. Kort hierna werd het ook nog 3-1 voor Haaften: uit een corner kopte Jos van Zuijdam de 3-1 binnen. S.V. Capelle was hierna niet meer in staat de aansluitingstreffer te maken en dus bleef de 3-1 staan. Komende zaterdag begint voor S.V. Capelle de nacompetitie met een uitwedstrijd tegen De Zwerver in Kinderdijk (14.30 uur).

za 25-5-2019: Haaften – S.V. Capelle 3-1 (1-1)
15) 1-0 Thijmen Gerringa
33) 1-1 Onur Ulusan
65) 2-1 Dennis van Riel