verslag S.V. Capelle – Sparta’30

S.V. Capelle voetbalde zaterdag onder tropische omstandigheden de laatste competitiewedstrijd in 3D tegen het Andelse Sparta’30. Sparta’30 was nog niet helemaal veilig en had nog een punt nodig. S.V. Capelle speelde alleen voor de spreekwoordelijke eer: het was al zeker van de tweede plaats / nacompetitie. Kort na de aftrap de eerste kans voor S.V. Capelle. Justin van Ark brak door en had een goed schot, maar dit werd gered door Sparta’30 doelman Martijn de Graaf. Even later pakte deze ook een schot van Isak Dedic. Sparta’30 was hierna gevaarlijk met een kopbal, die over het Capelle doel ging. In de 26e minuut de voorsprong voor Sparta’30: via een steekpass werd Lennard van Andel in stelling gebracht, die de 0-1 achter Capelle keeper Erik Kuijsten schoot. Kort voor rust kwam S.V. Capelle weer op gelijke hoogte: een voorzet van Johan Rosenbrand werd terug gekopt door Sijmen Branderhorst en hieruit kon Jurgen van Selst de 1-1 binnen werken.

Enkele minuten na de rust kwam S.V. Capelle op voorsprong: Jurgen van Selst gaf voor vanaf rechts en Davey van Balkom zette de 2-1 op het scorebord. Hierna kreeg Isak Dedic nog een goede kans, maar deze was niet gelukkig in de afronding. Aan de andere kant van het veld zag Sparta’30 een kopbal over gaan en had het pech dat een inzet van de lijn werd gehaald. In de 84e minuut volgde dan toch nog de gelijkmaker: via de ingevallen Jarno van Andel werd het 2-2. Deze stand bleef ook staan tot het einde.

Komende zaterdag begint voor S.V. Capelle de nacompetitie. De eerste tegenstander betreft het uit de Alblasserwaard afkomstige Streefkerk. Deze hadden een goed seizoen in 3C en veroverden de derde plaats in deze klasse. Voorheen bestond de nacompetitie uit een thuis- en uitwedstrijd, maar dit seizoen is de opzet anders en is gelijk één wedstrijd beslissend. S.V. Capelle speelt zaterdag om 14.30 uur thuis op het Mandemakers Sportpark.

za 26-5-2018: S.V. Capelle – Sparta’30 2-2 (1-1)
26) 0-1 Lennard van Andel
45) 1-1 Jurgen van Selst
52) 2-1 Davey van Balkom