verslag S.V. Capelle – Woudrichem

S.V. Capelle speelde zaterdag op het Mandemakers Sportpark de belangrijke wedstrijd tegen VV Woudrichem. Bij winst zou S.V. Capelle namelijk de 2e periode pakken. Ook voor Woudrichem waren de belangen groot, omdat zij nog in de race zijn voor de titel in 3D. Onder een mooi voorjaarszonnetje begon de wedstrijd, die onder leiding stond van scheidsrechter Verstraten uit Zegge. Na circa 6 minuten de eerste Capelle kans, waarbij Arnold van Pelt zijn inzet over zag gaan. Woudrichem kreeg enkele minuten later een schietkans, maar dit schot werd geblokt. Na 18 minuten de voorsprong voor Capelle. Ate Zijlmans nam een vrije trap van Stefan Zopfi goed aan en schoot vanuit de draai de 1-0 op het scorebord. Tien minute later werd het nog mooier voor Capelle toen Davey van Balkom uit een vrije trap van Stefan Zopfi de 2-0 binnen kopte. Jory Broeders had in de 32e minuut pech toen zijn vrije trap op de lat van het Woudrichem doel terecht kwam. Kort hierna nog een gevaarlijk moment voor het doel van Woudrichem, waarbij een schot van Ate Zijlmans van de lijn werd gehaald en meteen hierna de inzet van Onno Damen gepakt werd door de Woudrichem keeper. Op slag van rust breidde S.V. Capelle de voorsprong verder uit: via een mooi actie van Onno Damen belandde de bal bij Ate Zijlmans, die de 3-0 binnen schoot.

S.V. Capelle - Woudrichem

DSC_0322

DSC_0380

DSC_0406

DSC_0415

DSC_0474

Kort na de rust een kopkans voor Woudrichem, die gepakt wordt door Capelle keeper Erik Kuijsten. In de 57e minuut ging Onno Damen alleen op het Woudrichem doel af en zette hij Capelle op 4-0. Hierna nog 2 grote kansen voor Onno Damen en Ate Zijlmans, maar de stand bleef 4-0. In de slotfase nog een goede actie van Sander van den Broek, die binnen de 16 meter werd neergelegd. Erik Kuijsten nam de penalty, maar zag zijn inzet tegen de lat gaan. Het bleef 4-0 en door dit mooie resultaat pakte S.V. Capelle de 2e periode, waardoor het in mei aan de nacompetitie voor promotie naar de 2e klasse mag mee doen. Komende zaterdag speelt S.V. Capelle weer thuis en nu tegen GVV’63 uit Gameren.

za 26-3-2016: S.V. Capelle – Woudrichem 4-0 (3-0)
18) 1-0 Ate Zijlmans
26) 2-0 Davey van Balkom
45) 3-0 Ate Zijlmans