verslag S.V. Capelle – Zwaluwe

S.V. Capelle speelde zaterdag de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop thuis tegen Zwaluwe. De openingsfase was voor Zwaluwe, maar het duurde tot de 20e minuut tot dit leidde tot een doelpunt. Een foutieve uittrap werd onderschept door Zwaluwe en hierna schoot Pim Schonk de 0-1 binnen. S.V. Capelle kreeg hierna nog kansen via Sijmen Branderhorst en Ate Zijlmans, maar deze wisten het net niet te vinden.

Kort na de hervatting een goede mogelijkheid voor S.V. Capelle. Johan Rosenbrand gaf een mooie voorzet en zag de inzet van Ate Zijlmans net naast gaan. Aan de andere kant van het veld moest Capelle keeper Remon van Rijswijk redding brengen op een kopbal van Zwaluwe. In de 58e minuut volgde de gelijkmaker voor Capelle. Via Geert van den Broek en Tygo de Jong belandde de bal bij Sijmen Branderhorst, die de 1-1 binnen werkte. Hierna een fase met weinig mogelijkheden voor beide partijen. In de slotfase drong Capelle nog even aan en had het pech dat een inzet van Quinten van Caem net naast ging. Het bleef bij 1-1. De eerstvolgende wedstrijd na de winterstop voetbalt S.V. Capelle op zaterdag 25-1 uit bij GDC.

za 14-12-2019: S.V. Capelle – Zwaluwe 1-1 (0-1)
20) 0-1 Pim Schonk
58) 1-1 Sijmen Branderhorst

foto’s: Marcel Wagemakers