verslag SSC’55 – S.V. Capelle

S.V. Capelle ging zaterdag naar de Vrijhoeve voor de derby tegen SSC’55. De belangen waren groot: gezien de stand konden beide ploegen de punten goed gebruiken. Al vroeg in de wedstrijd de voorsprong voor S.V. Capelle. Davey van Balkom had een fraaie actie en legde de bal op de achterlijn terug op Isak Dedic, die de 0-1 op het scorebord schoot. Enkele minuten later een afstandsschot van SSC’55 dat gepakt werd door Capelle keeper Erik Kuijsten. Kort hierna een gevaarlijk moment voor het SSC’55 doel, waarbij de inzet van Davey van Balkom geblokt werd. Halverwege de eerste helft een vrije trap van SSC’55, waarna de kopbal net naast het doel van Capelle ging. In de 33e minuut was het wel raak voor SSC’55: een vrije trap van SSC’55 werd door Erwin van den Hoven in het Capelle doel gekopt. Aan Capelle zijde werd geprotesteerd i.v.m. buitenspel, maar de treffer bleef staan en dus 1-1. Kort voor rust nog twee Capelle kansen, maar zowel Davey van Balkom als Ate Zijlmans wisten het SSC’55 doel niet te vinden.

SSC'55 - S.V. Capelle

DSC_0154

DSC_0181

DSC_0197

DSC_0225

Snel na de hervatting een schot van SSC’55 dat werd gepakt door Erik Kuijsten. In de 52e minuut dacht SSC’55 via een vrije trap op voorsprong te zijn gekomen, maar het doelpunt ging niet door wegens buitenspel. Hierna een fase met twee goede Capelle kansen via Isak Dedic en Tjeerd Verhoeven, maar beide inzetten gingen naast. In de 80e minuut wist Capelle het net wel te vinden. Een vrije trap van Bart Vermeulen belandde via Isak Dedic bij Davey van Balkom en Ate Zijlmans, waarna de laatste de 1-2 aantekende. S.V. Capelle kreeg kort hierna nog een kopkans via Arnold van Pelt, maar zijn inzet ging over. In de 87e minuut wist SSC’55 gelijk te maken: via een halve omhaal van Erik den Hartog werd het 2-2. In de slotfase kreeg SSC’55 nog een goede kans, maar de stand bleef 2-2. Hier schoten beide ploegen in de stand weinig mee op. Wel gaf het Capelle spel vertrouwen voor de komende thuiswedstrijd tegen Woudrichem. Bij winst pakt S.V. Capelle de 2e periodetitel, maar dit zal geen eenvoudige opgave worden, omdat Woudrichem nog volop mee doet voor het kampioenschap.

za 19-3-2016: SSC’55 – S.V. Capelle 2-2 (1-1)
02) 0-1 Isak Dedic
33) 1-1 Erwin van den Hoven
80) 1-2 Ate Zijlmans