Wim van Pelt en Koen van Gijzel erelid

In de ledenvergadering van de afdeling voetbal van S.V. Capelle zijn recent Wim van Pelt en Koen van Gijzel benoemd tot erelid. Beiden hebben een grote staat van dienst en zijn nog wekelijks actief voor de S.V. Capelle.

Wim van Pelt was 26 jaar bestuurslid van S.V. Capelle en hiervoor ook nog diverse jaren bestuurslid van HNC, waarbij hij aanvullend heeft meegewerkt aan de fusie tussen de voetbalverenigingen HNC en Wit-Zwart, die leidde tot het huidige S.V. Capelle. Wim heeft zich jaren ingezet voor de sponsoring van S.V. Capelle. Verder is Wim betrokken geweest in het overleg met de gemeente inzake de nieuwbouw van S.V. Capelle, die thans gaande is.

Koen van Gijzel was ruim 25 jaar bestuurslid van S.V. Capelle en eveneens vele jaren bestuurslid van HNC. Ook hij heeft meegewerkt aan de fusie tussen HNC en Wit-Zwart. Koen van Gijzel was de eerste voorzitter van S.V. Capelle van 1986 tot 1992 en hierna penningmeester. Ook heeft hij zich vele jaren ingezet voor het evenement “Sterrenslag” en was ook hij enige tijd betrokken bij het nieuwbouw traject.

S.V. Capelle is deze twee bestuuders veel dank verschuldigd voor hun inzet. Ze zijn beiden inmiddels afgetreden als bestuurslid, maar hopelijk kunnen zij zich nog geruime tijd in goede gezondheid op diverse terreinen voor S.V. Capelle inzetten. Vrijwilligers zijn namelijk zeer belangrijk voor S.V. Capelle. Deze hebben er aan bijgedragen dat er al geruime tijd voetbal in verenigingsverband in Capelle is. Onze eerste voorganger Excelsior Capelle begon in 1919 en dus is er over enkele jaren 100 jaar voetbal in Capelle.