verslag NEO’25 – S.V. Capelle

S.V. Capelle voetbalde zaterdag de derby uit bij NEO’25. Al vroeg in de wedstrijd de voorsprong voor de gastheren: uit een corner werd de 1-0 in het Capelle doel binnengewerkt. Even later een schietkans voor Capelle via Stefan Zopfi, maar deze inzet werd gepakt door NEO’25 doelman Van Mersbergen. Meteen hierna een kopkans voor NEO’25, waarbij Nicky van Gils zijn inzet over zag gaan. S.V. Capelle kreeg na een half uur een grote kans: Jurgen van Selst stond vrij voor het NEO’25 doel, maar zijn inzet werd gepakt door de NEO keeper. Tjeerd Verhoeven had even later nog een mooie actie, maar schoot over het NEO’25 doel. Kort voor rust nog een schietkans voor NEO’25 via Julian Vos. S.V. Capelle keeper Erik Kuijsten pakte echter deze inzet.

DSC_1155

DSC_1167

DSC_1189

Na de rust had S.V. Capelle in de 52e minuut pech: via Jory Broeders en Davey van Balkom werd Jurgen van Selst in stelling gebracht, maar die raakte de paal / lat van het NEO’25 doel. Kort hierna volgde dan toch de verdiende gelijkmaker voor S.V. Capelle: Tjeerd Verhoeven schoot met een geplaatst schot de 1-1 binnen. Vijf minuten later weer een goede Capelle kans, maar Jurgen van Selst zag zijn inzet weer tegen de paal gaan. Het was echter NEO’25 dat in de 65e minuut op voorsprong kwam: via een mooie vrije trap van Julian Vos werd het 2-1. Johan Rosenbrand zag een kwartier later zijn afstandsschot net over het NEO’25 doel gaan. NEO’25 had kort hierna nog een goede kans, maar Capelle keeper Kuijsten en de lat voorkwamen een treffer. Aan de andere kant van het veld probeerde S.V. Capelle in de slotfase de gelijkmaker af te dwingen. Het kreeg enkele kopkansen, maar pas in de blessuretijd volgde de 2-2: Davey van Balkom scoorde uit een voorzet van Onno Damen. Gezien het wedstrijdbeeld was dit een terechte uitslag. Komende zaterdag speelt S.V. Capelle op het eigen Mandemakers Sportpark tegen Willem II.

za 23-4-2016: NEO’25 – S.V. Capelle 2-2 (1-0)
05) 1-0 Dave Uters
53) 1-1 Tjeerd Verhoeven
65) 2-1 Julian Vos