S.V. Capelle VR – Sparta’30 VR 2-1

Zaterdag 13 oktober thuis tegen Sparta`30. een geduchte tegenstander: fysiek sterk en sterk aan de bal. Daardoor hadden ze 2 grote uitslagen neer gezet en dus we waren gewaarschuwd. We begonnen ook niet sterk aan de wedstrijd, door veel onnodig balverlies en toch zaten we beter in de wedstrijd als Sparta. We creëerden aanvallend toch wel kansen. We werden beloond in de 22e minuut: goed doorgaan van Melissa, die de 1-0 binnen schoot. We waren het nog aan het vieren, want bij de eerstvolgende aanval van Sparta lag de bal bij ons in het doel. Dat gebeurde in 25e minuut. Dat was wel een domper voor de ploeg, maar we lieten ons niet uit het veld slaan. We hadden de rust in moeten gaan met een voorsprong als we beter met de kansen om hadden gegaan.

Na rust speelden we meer op hun helft. Sparta kwam af en toe met lange ballen bij ons in de zestien, die toch wel gevaarlijk waren, maar deze werden door de laatste linie goed opgevangen. We bleven gaan voor de overwinning, een paar schoten op doel, de keepster verwerkte die goed van Sparta. We kregen in die fase links en rechts corners te nemen, dus je zou zeggen hij moet toch `n keer vallen en dat gebeurde dan ook. In de 88e minuut weer een corner en Pascalle stond op de juiste plaats en tikte de bal binnen: het was verdiend 2-1 en dat was ook de eindstand. Het was zeer warm, speelsters die terug komen van blessures en iedereen hard geknokt voor de verdiende overwinning. Dan stap je met voldoening van het veld met 3 punten. Gefeliciteerd Dames en hopend op 3 punten a.s. woensdag uit bij GRC. Succes Dames: dit was een teamprestatie.

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames