GRC14 VR – S.V. Capelle VR 2-1

De naar doordeweeks verplaatste wedstrijd uit naar GRC was toch om punten mee te nemen. Ik had er wel vertrouwen in, omdat het team erin geloofde en gemotiveerd aan de wedstrijd begon. We zochten direct de aanval met een paar schoten op het doel, maar nog niet tussen de palen. Na 15 minuten een corner voor GRC, er werd getwijfeld en daar profiteerde GRC van: 1-0. Het spel golfde op en neer en zo bleef de stand tot aan de rust.

Met de start van de 2e helft maakten we duidelijk dat we niet tevreden waren met die stand. In de 50e minuut een goede actie vanuit achter: de bal belandde bij Janine die de bal gelijk doorspeelde naar Melissa. Deze omspeelde een paar spelers en schoot de 1-1 binnen en dat was zeer verdiend. Het spel bleef zich meer op het middenveld afspelen met dan een corner voor ons en dan voor GRC. Ik vond dat we toen sterker waren als GRC. We konden de bal toch wat langer vast houden, ook omdat iedereen er voor wilde gaan. In de 70e minuut een aanval van GRC over rechts. De bal kwam voor het doel en GRC maakte de 2-1. De scheids twijfelde of dat de speelster niet buitenspel stond, maar hij keurde hem goed. Dit werd ook de eindstand. Dat was jammer, want we hadden zeker een punt verdiend om mee te nemen naar Capelle. Als we zo gemotiveerd door blijven gaan voor elkaar dan komen de punten wel. Volgende week eerst op woensdag naar Woudrichem en dan uit naar Almkerk zaterdag. Dus dan maar punten pakken. Succes dames!

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames