S.V. Capelle VR – SSC’55 VR2 11-0

Afgelopen zaterdag een derby thuis tegen SSC’55: het is geen lastige wedstrijd geworden. De start was wat stroef, even kijken wat voor tegenstander we tegen hadden. We hebben ze op alle fronten afgetroefd. We hebben de tegenstander gelijk onder druk gezet en dat resulteerde in de 14e minuut in de openingstreffer via Melissa. Ik was er toch niet zo gerust, omdat we maar 1 wisselspeler hadden en in het veld een die terug kwam van een blessure en die op de bank zat hetzelfde. Maar we zijn niet in de problemen gekomen, want in de tweede helft kwam Anniek van de MO17, die voor de geblesseerde speelsters in kon vallen. Er werd goed de bal rond gespeeld en dan is het makkelijker de tegenstander te ontwijken. Je moet het niet op zoeken en daardoor konden we de vrije speelsters vinden en dat lukte goed. Je kan alleen niet alles, maar met z’n allen kan je veel meer bereiken en dat lukte goed, want Melissa maakte daar goed gebruik van en scoorde er goed op los. Via goals in de 35e, 42e en 45e minuut stond de ruststand op 4-0.

Na de rust zijn we goed door gegaan en na 5 minuten lag de 5-0 binnen door Melissa. Romy zat ook goed in de wedstrijd, maar het scoren viel niet mee, maar in de 60e minuut lukte het haar toch de 6-0 te maken. Het werd gemakkelijk gemaakt: we kregen steeds meer ruimte en daar werd goed van geprofiteerd. Melissa had haar dag want ze scoorde de 7-0. Er zaten goede aanvallen bij, die je als speler af wilt maken en daar profiteerden Melissa en Joanna voetballend goed van. Joanna scoorde 2 maal: de 9-0 en 10-0. Melissa scoorde tussendoor nog de 8-0 en ze ronde het zelf af waar ze de wedstrijd mee was begonnen: 11-0. Proficiat dames, we zijn op de goede weg om wat neer te zetten met elkaar. Volgende week uit naar Blauw Wit’81. Als er supporters zijn, die willen komen kijken: het is vrij entree 🙂 Aanvang 15.00 uur in De Moer.

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames