ST SV Noordeloos VR3 – SV Capelle VR 0-5

De laatste wedstrijd voor de winterstop was tegen Noordeloos, die was afgelast. Dus beginnen we de eerste wedstrijd tegen Noordeloos in het 2de gedeelte van het seizoen. Ze staan onderaan maar dat wil niet zeggen dat doen we even. De start was goed want na 3 minuten was het Esther, die de 0-1 maakte. Dus je zou denken nu doordrukken, vast zetten op een helft, maar er werd slecht gecombineerd. Veel balverlies, het veld werkte ook niet mee, het was gewoon een akker en er stond en vervelende wind over het veld. Er werden vanuit het midden ballen gespeeld, die door de andere speelster niet begrepen werd. Toch een bal tussendoor van Esther en Desi maakte na een kwartier de 0-2. Het spel ging op en neer, Noordeloos kwam ook af en toe gevaarlijk door, maar dan stond er altijd nog Kristel. We hadden er aan de zijlijn over hoe kan dit team onderaan staan, omdat ze toch verschillende keren goed doorkwamen. Dat kwam omdat er spelers instonden uit andere teams.

Na rust hetzelfde beeld, wij waren niet sterk aan de bal, maar we benutten wel de mogelijkheden die zich voordeden. In de 60e minuut was het raak via Pia. Er werd uitgenomen en we stonden gelijk weer in de 16 meter door slecht verdedigen van Noordeloos en daar profiteerde Nina van in de 62e minuut. Iedereen die aanwezig is bij een wedstrijd moet het gevoel hebben dat iedereen bij het team hoort en daarom speelt iedereen en dat vind ik belangrijk. Allemaal hard gewerkt om een goed resultaat te halen. Esther, die op het middenveld makkelijk de ruimte vindt, de bal goed aan de voet houd, enkele speelsters omspeelde en ze maakte het goed af: 0-5 in de 78e minuut. Het was een sportieve wedstrijd en een goed leidende scheidsrechter dat mag ook gezegd worden. Van de week goed trainen voor de volgende wedstrijd thuis tegen Blauw Wit. Proficiat en succes zaterdag dames!

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames