verslag Haaften – S.V. Capelle

Voor S.V. Capelle stond zaterdag de uitwedstrijd tegen Haaften op het programma. Al na enkele minuten kwam S.V. Capelle op voorsprong: een inzet vanuit een corner van Ate Zijlmans werd in eerste instantie van de lijn gehaald, maar uit de rebound wist Vicente Ndongala de 0-1 te scoren. Hierna nog enkele kansen voor S.V. Capelle via Sijmen Branderhorst, Tygo de Jong en Ate Zijlmans, maar deze wisten het net niet te vinden. Aan de andere kant van het veld kreeg Haaften een goede kans: hun spits kwam vrij voor het Capelle doel, maar Capelle keeper Remon van Rijswijk redde goed. Hierna een fase dat Haaften meer aandrong, maar gelukkig voor Capelle leidde dit niet tot de gelijkmaker. Op slag van rust kwam S.V. Capelle op 0-2: een vrije trap van Ate Zijlmans werd verlengd door Sijmen Branderhorst, waarna Roy van Delft van dichtbij de bal kon binnenwerken.

Na de hervatting had Capelle in de 55e minuut pech met een kopbal van Christian van Hilst, die op de lat van het Haaften doel belandde. Enkele minuten later schoot Tygo de Jong op de paal, maar in de 65e minuut was het wel raak. Tygo kwam alleen voor het Haaften doel en rondde bekwaam af: 0-3. Hiermee was de wedstrijd beslist. In de slotfase veranderde de stand niet meer en dus kon S.V. Capelle 3 punten bijschrijven. A.s. zaterdag speelt S.V. Capelle thuis tegen Vuren.

za 5-10-2019: Haaften – S.V. Capelle 0-3 (0-2)
03) 0-1 Vicente Ndongala
45) 0-2 Roy van Delft
65) 0-3 Tygo de Jong