verslag HSSC’61 – S.V. Capelle

S.V. Capelle ging voor de eerste competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen in Hei- en Boeicop op bezoek bij HSSC’61. Deze waren vorig seizoen nog actief in het KNVB district West I. In de openingsfase meteen al een aardige kans voor Capelle: Darryll-Lee Maasland gaf voor en Quinten van Caem schoot, maar zag zijn inzet geblokt worden. Enkele minuten later een gevaarlijk moment aan de andere kant van het veld. HSSC’61 brak door en kreeg een goede schietkans. Capelle verdediger Stefan Zopfi haalde de bal weg van de doellijn. Na een kwartier kreeg Darryll-Lee Maasland namens Capelle twee goede mogelijkheden, maar beide keren werd zijn inzet gepakt door HSSC’61 doelman Niek de Vos. HSSC’61 onderschepte even later een matige terugspeelbal van Capelle, maar gelukkig voor Capelle redde keeper Perry Ophorst goed. In de 20e minuut kwam S.V. Capelle op voorsprong. Quinten van Caem had een goede actie en legde voor op Serhan Eyupoglu, die de 0-1 binnen werkte. HSSC’61 was nog gevaarlijk via een vrije trap, die gered werd door Perry Ophorst. Aan de andere van het veld kreeg Jimmy Moonen namens Capelle nog een goede kans, maar zijn schot ging naast.

Na de rust een fase met een minder S.V. Capelle. In eerste instantie kon Perry Ophorst nog een goede HSSC’61 kans onschadelijk maken. Even later kreeg HSSC’61 een strafschop na een overtreding van Capelle. Koen Looy schoot de gastheren naar de 1-1. S.V. Capelle kreeg kort hierna een kans via Darryll-Lee Maasland, maar deze schoot naast. Een half uur voor tijd kwam Capelle met 10 man te staan nadat Stefan Zopfi een doorgebroken HSSC’61 speler neerhaalde. In de 65e minuut een grote kans voor HSSC’61, maar vanuit vrije positie werd naast geschoten. Kort hierna was het toch raak voor HSSC’61: een goed genomen vrije trap van Nicky van Dam betekende de 2-1. S.V. Capelle toonde veerkracht en in de 79e minuut volgde de verdiende gelijkmaker. Via Onur Ulusan belandde de bal bij Darryll-Lee Maasland. De HSSC’61 doelman redde in eerste instantie, maar uit de rebound kon Quinten van Caem de 2-2 aantekenen. In de slotfase had S.V. Capelle nog pech met een vrije trap van Onur Ulusan, die op de lat belandde. De 2-2 bleef echter staan. Zaterdag speelt S.V. Capelle op het eigen Mandemakers Sportpark tegen het Bossche BLC. Deze wonnen de eerste competitiewedstrijd met 4-1 van NEO’25.

za 22-9-2018: HSSC’61 – S.V. Capelle 2-2 (0-1)
20) 0-1 Serhan Eyupoglu
49) 1-1 Koen Looy
68) 2-1 Nicky van Dam